Skocz do zawartości

Witaj na Forum How2Win
Zarejestruj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich funkcjonalności. W momencie w którym się zarejestrujesz i zalogujesz będziesz mógł tworzyć tematy, wysyłać odpowiedzi, dawać punkty reputacji, dostaniesz dostęp do prywatnego komunikatora, postowania aktualizacji statusu, zarządzania profilem i wielu innych opcji. Ta wiadomość zniknie jeśli się zarejestrujesz..
Zaloguj się Załóż konto
Zdjęcie

Poradnik do Rakana na nie-supporcie zrobiony na odwal


2 odpowiedzi w tym temacie
Kordylian
  • Członkowie społeczności
  • 477 postów
  • Prawie poeta
  • Skąd:pochodzimy? Kim jesteśmy? Dokąd zmierzamy?
  • EUNE Nick:Δ równa 0
  • Last active: wczoraj, 14:59
  • Joined: 15 kwi 2015

Nie będzie tu ładnych obrazków, ani ładnych czcionek. Po prostu chcę się podzielić czymś, co działa zaskakująco dobrze.

 

Rakan to nie support.

 

Rakan to AP Carry. Można nim grać na midzie, w lesie, może nawet na bocie jako APC z jakimś fajnym supportem. Na topie nie polecam, bo ludzie są tanky i nic się im nie zrobi.

 

Rzecz pierwsza - runy. Nie są zoptymalizowane może, ale nie są złe.

Nie-dżungla: Główna - Dominacja - 1|3|3|2, Poboczna - Czarnoksięstwo - 0|1|1

Czemu tak? Electrocute to czysty damaż, a tego najbardziej nam potrzeba. Niby spory cooldown, ale też Rakan w early wbija się raz na wave, a w late raz na teamfight.

Pierwsza trójeczka - mamy doskok z W. Można by się tu pobawić z jedyneczką, ale nie chce mi się eksperymentować.

Druga trójeczka - 30 AP, zombie totemy są według mnie meh.

I Dwójeczka - będziemy budować Protobelta, z całkowicie wystackowaną tą runką będzie miał 24 CD, dzięki czemu będzie można primo - częściej się wbijać, secundo - czyścić tym każdy wave.

Czemu te runki z Czarnoksięstwa?

Jedynie jedynka w trzecim rzędzie jest pewna. Drugą runką może być dwójka z pierwszego rzędu, bo mana; jedynka z drugiego rzędu, bo CDR, a to jest dość ważne, bo i nie składamy 40% itemami, a 20%. I to chyba jest najlepsza. Lub dwójka z drugiego rzędu, bo dostajemy boost do MVS podczas umiejętności ostatecznej, czyli zwiększamy AP. Ale to chyba nie jest warte CDRów.

 

W dżungli zamiast Electrocute'a bierzemy Dark Harvesta.

 

Rzecz druga - build.

Nie-dżungla: Flash+Ignite

Doran's Ring+2 potki,

Hextech =>Protobelt, jak najszybciej. Można w międzyczasie chodaki.

Buty pod przebitę, bo już jej nie ma w runach, co boli. Jak wszyscy są baaardzo papierowi lub jesteśmy baaardzo do tyłu, to można pod CDR.

Luden's Echo - dodatkowy damaż i MVS.

Liandry/Lich Bane - zależy czy przeciwnicy mają już bardzo tankowatą osobę, czy jeszcze nie.

Rabadon, można ewentualnie wcześniej jak jesteśmy bardzo do przodu

Ostatni item - rzadko się zdarza, żeby mieć full builda, bo gry się kończą wcześniej. Wybierzcie sobie cokolwiek. Może być na przykład item niewzięty w slocie 4.

 

W dżungli (Flash+Smite) - maczeta => niebieski itemek z niebieskim klejnotem. Zastępuje Luden's Echo i jest budowany jako pierwszy. Reszta zasad identycznie.

 

Rzecz trzecia - jak rozwijać abilitki?

R->Q->W->E. Pierwsze 4 levele - QWQE, chyba że wyjdzie sytuacja, że dash jest potrzebny już teraz, bo może ocalić życie, to QWEQ.

Rzecz czwarta - jak grać?

Jak najagresywniej. Próbować trafić każdym Q od razu. Nie bać się wymian, Q wyhealuje. Najlepiej wbić w przeciwnika na drugim poziomie, zrobić combo W+Q+autoatak. Wchodzi Electrocute, przeciwnikowi zostaje 100 hp. Jak został wcześniej obity, to ignite powinien wymusić co najmniej flasha. Na 6, jeśli przeciwnik jest trochę obity - wbijać się, choćby pod wieżę i z flashem, combo R+W+Q+auto robi naprawdę sporo. Po zbudowaniu Protobelta wygląda to trochę inaczej - R+W za przeciwnika, żeby dostał charma, bo nerf zasięgu strasznie boli+odsunąć się trochę+Q+Protobelt(lub odwrotnie te 2)+Auto. Odsunąć się trzeba, bo inaczej przedashujemy przez przeciwnika i nie dostanie damażu z Protobelta.

Roamować na bota, jak mamy ulta. Nie szczędzić summonerek. Roamować tym bardziej, jeśli przegrywamy linię (na Gangplanka na przykład, jak ja go nienawidzę). Roamować wszędzie, być wszędzie, niech was przeciwnicy się boją. Jak macie Protobelta, buty i fioletową różdżkę, to możecie zniknąć samotnego ADC w sekundę.

Nafeedować się w early jak najbardziej, żeby w midgame'ie, najlepszej fazie gry siać postrach i robić double'a 1v2. A to po to, żeby jak najszybciej skończyć grę. Jak dotrwacie do late'a, to jesteście useless. I to dość mocno, ludzie mają QSSa, Zhonyę, Mercurki, Banshee i inne rzeczy, które są strasznie irytujące. ADC mają lifesteal, dzięki czemu przeżywają... Ogólnie porażka, trzeba zacząć grać z teamem i zrobić śmiesznie OP combo. Najlepiej już nie używać Protobelta agresywnie (chyba że 1v1), tylko wbić R+W+Q i uciec. Można na ostatni item wziąć Zhonyę, ale to raczej niewiele pomoże, jeśli team to worek ziemniaków i nie podejdzie żaden w zasięg E.

 

W lesie - Blue->Red->gankować topa/mida lub Blue->Red->Wilki->Gankować mida/bota, jak się jest w teamie czerwonym. Gankować odwrotnie, jak się jest w niebieskim.

 

Rzecz piąta - kontry

Na midzie - Lux, bo rzuca Q i stoimy z włączonym ultem. Zed, bo zabija zanim zdążymy cokolwiek zrobić, choć jak jest nieogarnięty, to może zdive'ować i paść. Ogółem wszystko, co ma łatwe do trafienia CCki, zwłaszcza odrzuty. Co nie znaczy, że nie da się na to wygrać, wszystko się da, trzeba tylko wyczekać.

 

Rzecz szósta - plusy i minusy

+ zabawa jak nie wiem; kocham grać rzeczami, którymi nikt nie gra, zwłaszcza jeśli działają lepiej, niż niektóre Tier 2 postaci.

+ ludzie się nie spodziewają damage'a i podchodzą, bo myślą, że jak mają 1500 HP, a my 200, to nas zdążą zabić, muahaha.

+ sustain na linii wręcz przerażający.

+ poke na linii, z Protobeltem jakieś 200 z Q co... 5 sekund chyba.

+ pasywka w late game'ie daje jakieś 800 tarczy, można baitować przeciwników.

+ izi antydive, izi dive.

+ straszny w early, a wręcz potwór w mid game'ie

+ świetnie działa z dżunglerem, łatwo ucieka z ganków przeciwnika.

+ łatwe smoki we dwójkę, bo heale z Q i tarcze z E.

 

- useless w late

- spore cooldowny, po jednej wbicie nie zrobisz kompletnie nic przez następne 5 sekund.

- NERF NA ZASIĘG ULTA BOLI BAAARDZO

- ultrasłodkie kwestie, jeśli w drużynie jest Xayah.

- do czasu zbudowania Protobelta zupełny brak wave clearu. A po zbudowaniu Protobelta już się roamuje, więc często jest tak, że wieża na midzie jest zupełnie nienaruszona.

 

 

Have fun, guys.


  • 3

"Zanim siądziesz na kibel, sprawdź, czy masz papier" ~ Sedes z Ebonitu

0U4lnT.gif
 

Jako że chyba najbardziej się udzielam na "Podaj nutę", to macie tu moją rozpiskę ocen:

Spoiler

 


aKumikoDK
  • Członkowie społeczności
  • 430 postów
  • Szparka Sekretarka
  • Last active: dziś, 00:26
  • Joined: 05 lip 2015

PS. To nie działa

 

A tak z innej beczki postać conajmniej funowa, pamiętam jak powiedziałeś że będzie twoim mainem bo ludzie na ascension zaczęli ciebie honorować <3

Poradnik sam w sobie fajniutki, ale postacią diamentu x nie wbijesz :V


  • 0

Skala oceny w Podaj Nutę

Spoiler


Kordylian
  • Członkowie społeczności
  • 477 postów
  • Prawie poeta
  • Skąd:pochodzimy? Kim jesteśmy? Dokąd zmierzamy?
  • EUNE Nick:Δ równa 0
  • Last active: wczoraj, 14:59
  • Joined: 15 kwi 2015

PS. To nie działa

 

A tak z innej beczki postać conajmniej funowa, pamiętam jak powiedziałeś że będzie twoim mainem bo ludzie na ascension zaczęli ciebie honorować <3

Poradnik sam w sobie fajniutki, ale postacią diamentu x nie wbijesz :V

No nie wbiję, ale to raczej z braku czasu niż z braku mocy. ~65% win rate na normalach i ~8 win streak na rankedach nie bierze się z niczego xD


Poza tym diament by mi się udał, GDYBY NIE TEN WŚCIBSKI NERF NA ULCIE.


  • 0

"Zanim siądziesz na kibel, sprawdź, czy masz papier" ~ Sedes z Ebonitu

0U4lnT.gif
 

Jako że chyba najbardziej się udzielam na "Podaj nutę", to macie tu moją rozpiskę ocen:

Spoiler

 




Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych