Skocz do zawartości

Witaj na Forum How2Win
Zarejestruj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich funkcjonalności. W momencie w którym się zarejestrujesz i zalogujesz będziesz mógł tworzyć tematy, wysyłać odpowiedzi, dawać punkty reputacji, dostaniesz dostęp do prywatnego komunikatora, postowania aktualizacji statusu, zarządzania profilem i wielu innych opcji. Ta wiadomość zniknie jeśli się zarejestrujesz..
Zaloguj się Załóż konto
Zdjęcie

[Poradnik] Taliyah season VI


12 odpowiedzi w tym temacie
Tsushima Yoshiko
  • Moderatorzy
  • 1 367 postów
  • Złoto II
  • Last active: 11 cze 2017 17:27
  • Joined: 15 kwi 2015

http://leagueofdeely...do-taliyah.html

 

 

 

 

 

Siema to znowu ja

Spoiler

 

Uwaga! Taliyah to postać obecnie uwielbiana przez zespół "balansujący". Miejcie to na uwadze i bądźcie przygotowani na nerfy.

2WTEJR7.jpg

Taliyah, the Stoneweaver

 

>> Spis Treści <<


1. Tkaczka Skał

2. Runy i masterki

3. Skille

4. Skill Order

5. Summoner Spelle

6. Build

7. Kontry

8. Jak grać?

9. Dodatkowe porady i zagrania

10. Jak grać na Taliyah?

 

 

"The sun rises... I must go!"

Tkaczka Skał

IrsZxDz.png

 

Taliyah to postać, która potrafi sprawiać mnóstwo zabawy podczas grania nią. Jest stworzona na środkową linię, jednak można nią grać jako AP mag na topie, jako support i w lesie. Nie należy do postaci mobilnych - nie posiada żadnego dasha, jedynie zwiększoną sytuacyjnie prędkość ruchu. Jest za to znakomitą bohaterką do roamowania - chyba żaden inny midlaner nie zapewnia swojej drużynie takiego skutecznego roamu jak Taliyah. Jej R'ka może naprawdę dużo namieszać w TF'ach, jednak źle użyta potrafi zabić swoją drużynę.

Taliyah jest magiem ziemi, który wykorzystuje swoje AoE umiejętności do zadawania ogromnych obrażeń przeciwnikom z daleka. Podczas grania Tkaczką Skał, wymagane jest ciągłe przemieszczanie się - pozostawanie w jednym miejscu jej nie służy, ponieważ używanie Q na Wyjałowionej Ziemi pozbawia jej dużej ilości obrażeń.

Chociaż Taliyah wydaje się trudna, wcale taka nie jest. Kluczem do dobrego grania tą postacią jest umiejętne używanie combo W+E/ E+W oraz dobre stawianie ścian.

   Plusy i minusy? Taliyah potrafi świetnie kite'ować za pomocą swojego Q, a gdy ktoś podejdzie za blisko, może odrzucić go za pomocą swojego W prosto w rzucone chwile później E. Jest świetna w TF'ach dzięki swojemu AoE dmg'owi i możliwości wyłapania przeciwnika za pomocą W. Jej R'ka jest doskonałym narzędziem do roamowania i szybkiego przemieszczania się po mapie, a także namieszania w TF'ach. Posiada również dużo przydatnego dla teamu CC, a z Rylai slowuje praktycznie bez przerwy. Ma jednak problemy z zabójcami, a przez swój brak mobilności ciężko jej uciec, gdy już zostanie złapana. Wymaga również ciągłego przemieszczania się z powodu Wyjałowionej Ziemi - żeby wykorzystywać w pełni swoje Q, musi ciągle zmieniać pozycje. Jej combo jest też zależne od trafienia z W. Jeżeli jej się to nie uda, traci ogromną ilość swoich obrażeń. Jeżeli jednak trafi, będzie w stanie zoneshotować przeciwnika, o ile nie jest on tankiem.

Sądzę, że Taliyah jest obecnie dobrym wyborem na środkową linię. Nie jest najlepsza, ale też nie jest słaba. Trzeba jednak pamiętać, że nie nadaje się na wiele przeciwników, popularnych na midzie, ale o tym w kontrach.

 

 

 

"Mastery is a journey. Here's your first lesson."

 

Runy i masterki

 

 

 

B7oabI0.jpg

 

 

Teraz uwaga, runy te to runy, z których korzystam na PRAWIE każdej AP postaci na midzie. Oczywiście hp zamieniam na armor grając na AD. CDR to coś, co Taliyah jest bardzo potrzebne - jest niezwykle zależna od swoich umiejętności. Coś jak Syndra. 80% dmg Tali to combo W+E / E+W. Posiadanie tych skilli najczęściej jak to możliwe to ważna rzecz. Poza tym, Rylai (ważny item) nie oferuje CDR. Nawet jeżeli ktoś kupi Morello, to razem z masterkąbędzie go miał 25%. Mam swój build, na którym nigdy nie brakuje mi CDR, ale można kombinować. Ewentualnie jak ktoś lubi, niech robi te MR. Może przydać się na postacie takie jak Lux czy Ahri. Ja lubię składać na pierwszy item Abyssal.

Grając na AD to nie ma różnicy, i tak bierzecie CDR.

Runki pod pene hybryda, dają znacznie więcej, ogólnie są lepsze, ale droższe (i to dużo droższe). Jak ktoś nie ma kasy to kupuje magic pene.

 

6jGS8sw.jpg

Możliwe do zmiany:

Oppressor -> Bounty Hunter

Assassin -> Secret Stash

 

Thunderlord to doskonałe dopełnienie naszego combo. Jest wymagane na Taliyah. Nie wyobrażam sobie grania nią bez tej masterki. Dodatkowo samo nasze jedno Q potrafi uderzyć Thunderlordem po trzech trafieniach - nasze Q ma 5 pocisków. Dlatego już na samym starcie możemy kogoś pozbawić 20% hp. Assassin jest dla mnie oczywistym wyborem na linię 1v1 - zadajemy przeciwnikowi dodatkowy dmg. Widuję jednak czasami ludzi z ciasteczkami na midzie, więc jak ktoś woli grać tak to niech gra, ja nic nie narzucam.

Oppressor używam, ponieważ Taliyah ma AoE slow i może podrzucić więcej niż jedną osobę, wyprowadzając swoje combo. Dlatego ten dodatkowy dmg wchodzi w każdego, kogo będzie biła. Savagery ułatwia nam lasthitowanie minionów, a dodatkowa szybkość ruchu poza walką jest nam niepotrzebna, ponieważ posiadamy nasz pasyw, który nam to przyznaje. Nie bierzecie meditation, umiejętne używanie skilli nie wypłucze Was szybko z many. Reszta raczej standardowo.

 

"A great Weaver says every lesson is a gift."

14L12Xu.png

przeliczniki, CD i dmg skilli znajdziecie tutaj

 

Rock Surfing 

Przez wiele osób uznawany za bezużyteczny, ale za to z fajną animacją, według mnie jest niewykorzystywany przez sporą część gry - tak samo jak pasyw Jinx. Zwiększa szybkość ruchu Taliyah, gdy biegnie przy ścianie. Raczej sytuacyjny, gdy przed kimś uciekamy, jednak gdy użyjemy skilla bądź ktoś nas uderzy, przez 5 sekund nie możemy ponownie użyć tej umiejętności pasywnej. Przydatne do szybszego powrotu na linię i szybszego zejścia z niej, gdy przygotowujemy się do użycia R'ki, żeby zroamować. Wracając na linię, zawsze starajcie się biec przy ścianie. Zaoszczędzi Wam to trochę czasu. O czym warto pamiętać? Pasyw ten działa również przy ścianie Anivii, R'ce swojej bądź przeciwnej Taliyah oraz R'ce Jarvana IV.

 

Threaded Volley [Q]

Pięć pocisków, które zadają duży dmg. W early mają dosyć spory CD, jednak później można tego używać bardzo często. Q pozostawia po sobie Wyjałowioną Ziemię, na której ilość pocisków jest redukowana do jednego. Nie wszystkie pociski zadają tyle samo dmg przeciwnikowi. Poruszanie się po Wyjałowionej Ziemi zwiększa nam szybkość ruchu, dlatego szybko możemy przejść trochę dalej i znowu użyć pełnej umiejętności. Albo pozwoli uciec przeciwnikom podczas ganka. Używanie Q na Wyjałowionej Ziemi zmniejsza CD tej umiejętności. Można dobijać miniony będące daleko z jednego pocisku, nie marnując wolnego pola na linii. W miarę możliwości starajcie się używać Q tak, żeby okręgi nachodziły na siebie i żeby Wyjałowionej Ziemi było jak najmniej. Podczas czasu działania Q, można używać autoataków. Także stuny i podrzuty nie przerywają działania umiejętności.

 

Seismic Shove  [W]

Skill w działaniu podobny do R'ki Rumble'a. Wcześniejsze castowanie odpowiadało mi bardziej, ale teraz jest niby łatwiej dla nowych graczy, więc trzeba było się przyzwyczaić. Kamyczek podrzuca/przerzuca w wybraną stronę przeciwnika/przeciwników. Działa jak knock'up. Starajmy się celować nim zawsze w nasze E, a jeżeli wcześniej go nie użyliśmy, po trafieniu z W od razu rzucajmy E pod nogi przeciwnika. W czasie ganka, jeżeli to możliwe, spróbujcie wrzucić przeciwnika pod swoją wieżę. Na początku zapewni Wam to fb/spalenie flasha przeciwnika. Umiejętność ta przerywa również R’ki takich postaci jak Katarina czy Vel’koz. Dlatego też zamiast uciekać, lepiej użyć tej umiejętności i rzucić od razu E pod przeciwnika.

 

Unraveled Earth [E]

AoE dmg i slow, po czterech sekundach wybuchają, zadając dodatkowy dmg. Razem z W zadaje ogromne obrażenia. Świetne narzędzie przeciwko bohaterom posiadającym dash. Przeciwnicy będący w zasięgu działania E, muszą być przygotowani na to, że albo sami sobie zadadzą obrażenia, dashując z E, albo będą musieli spróbować ominąć W Taliyah. Nie działa na blinki.

 

Weaver's Wall [R] 

Świetna umiejętność, która sprawia, że Taliyah ma takie dobre roamy. Możliwości jest wiele. Dzięki niej możemy szybko przemieścić się na inną linię, zablokować przeciwników podczas robienia smoka/barona, a także odciąć ich podczas gonitwy za Waszym sojusznikiem.  Klikając drugi raz na R’kę, przemieszczamy się na ścianie, jednak musimy być pewni i szybko podjąć decyzję, czy na pewno chcemy podróżować na ścianie. Później nie będzie to już możliwe. Otrzymanie obrażeń uniemożliwi nam dalszą podróż na R’ce.

 

 

 

"Experience is the best teacher."

 


 

FRTeiCU.jpg

 

vgjoy8t.jpg

 

 

Maksujcie W

Maksujemy pierwsze Q - jest to nasze pewne źródło obrażeń. Dążymy również do jak najszybszego skrócenia jego CD. Następnym skillem jest E, które jest podstawą naszego największego dmg'u, a także jest pomocne przy waveclearze. Ostatnim skillem, który wymaksujemy, jest W. Wcześniej nie ma sensu tego robić, bo stracimy przez to waveclear, poke i potężny dmg z E. W służy nam tylko do przemieszczania przeciwników i łapania ich w E, bądź przerywania ich umiejętności. R'kę maksujemy zawsze wtedy, kiedy jest to możliwe.

Drugim wyborem jest maksowanie pierwszego E. Jest dobre, jeżeli gramy na postacie typu Yasuo. E to nasz największy dmg, dlatego trafiając kogoś z W, możemy niemalże oneshotować przeciwnika.

"I'll deal with it."

Summoner Spelle

 

 

Ghost + Flash

zapewnia Tali trochę więcej mobilności, poza tym był bufowany. Łatwiej nam dogonić przeciwników z naszym Q i uciec im. Aktualnie najlepszy wybór.

Ignite + Flash 

dominacja przede wszystkim. Ignite pozwoli nam zdobyć wczesnego killa. Drugi dobry wybór.

Barrier + Flash

grając na postacie typu Talon czy Lux, które potrafią zburstować na combo

Teleport + Flash

roamujemy na bota i wracamy na mida teleportem.

Exhaust + Flash

jeżeli obawiamy się Zeda bądź Yasuo

 

Flash jest uniwersalny i świetny dla małomobilnej Taliyah.

 

 

 

"Diamonds really are a girl's best friend."

Yy3Leqt.png

 

Abyssal - na heavy AP typu Katarina/LeBlanc, zapewnia MR (poza tym jest też dobrym wyborem na pierwszy item, jeżeli gramy z runami na CDR).

Roa - jeżeli team posiada sporo dmg, a my czujemy, że potrzebujemy trochę więcej przeżywalności, Roa będzie dobrym itemem. I pierwszym na topie.

Ludens Echo - przeważnie dążymy do szybkiego złożenia morello/abyssal + rylai + void, ale jeżeli przeciwnicy nie składają mr, możecie złożyć echo i uświadomić im, że popełnili błąd. Dodatkowy dmg zawsze w cenie, fajnie działa z naszym combo i Thunderlordem.

Morello - Taliyah potrzebuje CDR, a Morello jej to zapewnia. Na postacie typu Vladimir/Swain to must have. Taliyah nie należy jednak do szczególnie manożernych postaci, jeżeli umiemy odpowiednio posługiwać się zasobami many.

Sorcerki - dodatkowego pene, który Taliyah bardzo się przydaje, nigdy za dużo

Zhonya - przeciwko AD postaciom i must have na Zeda. Zapewnia przeżywalność, CDR i świetny aktyw, praktycznie jedyną kontrę na Zeda, którego jednak nie będziecie chcieli spotkać na midzie.

Void - przeciwko przeciwnikom składającym MR.

Rabadon - nie jest wybitnie konieczny, Taliyah ma słabe przeliczniki, lepsze będzie dla niej szybkie złożenie voida, ale jeżeli znajdzie się miejsce w buildzie na ten item, to bierzcie śmiało, dodatkowego ap nigdy za dużo.

Rylai - uważam Rylai za core item dla Taliyah, równie dla mnie ważny jak lich bane na Ekko. Dzięki temu itemkowi nikt nam nie ucieknie z Q, łatwiej nam będzie złapać z W przeciwników stojących na E (slow z E+Rylai), zapewnia trochę przeżywalności i daje dużo AP. Brakuje jeszcze CDR do itemu idealnego...

Maska + Rylai - Rylai to świetny item na Taliyah. Dodatkowy slow ułatwia trafienie przeciwników z W, nakłada ciągłe spowolnienie swoim Q, dodaje jej trochę hp (Tali jest bardzo papierowa) i dmg. Razem z maską, która zadaje więcej obrażeń przeciwnikom, którzy są spowolnieni, wychodzi nam bardzo dobre combo.

 

Słyszałam (i czasami widziałam), że ludzie składają protobelt/hextech glp-800. Jedno zapewnia dash (ok), drugie wystrzeliwuje pociski, które zadają dmg (ok, fajne uzupełnienie combo) i slowują (ale po co? Przecież mamy Rylai?). Nie używam, nie mam na to miejsca w buildzie, nie lubię takich bajerów, wolę złożyć przebicie czy zwiększyć swoją przeżywalność. Dash nie pomoże Wam w ucieczce, bo jest krótki i nie można przeskakiwać przez ściany. Daje jej jednak hp, CDR i AP - to, co Taliyah bardzo lubi. Dodatkowo, dash ułatwi jej złapanie przeciwników z W.

 

W skrócie Abyssal na postacie pokroju Blanc/Syndra/Annie/Katarina (które burstują na combo), bądź pozostałe AP, których dmg się obawiacie. Zhonya na AD postacie typu Zed/Yasuo/Talon. Starajcie się jak najszybciej kupić Rylai, a po nim Void. Buty pod pene to świetny wybór na Taliyah, ale te przeciwko spowolnieniom na postacie, które mają dużo tego cc też powinno być ok. Morello jest świetnym itemem, który kupujcie jako pierwszy, jeżeli możecie sobie na to pozwolić. Czasami możecie kupić też tylko płaszczyk na mr, złożyć Morello i skończyć później Abyssal.

 

 

 

"Don't mess with a stoneweaver."

 

 

UJJn0MK.png

 

 

 

Ahri - no fajnie, ja Ci rzucę E, ale co z tego, skoro ty masz 3 dashe i nie obchodzi Cię, że zadam Ci trochę dmg'u, jak ty chcesz mnie teraz zabić? Ahri to, jak powszechnie wiadomo, irytujący champion, który posiada wszystko, co potrzebuje dobry midlaner. Dlatego tak długo utrzymuje się w godtierze mida. Ahri może uciekać nam z naszego E czy przed naszym W, używając Q i odbiegając z zwiększoną szybkością ruchu. No i poza tym wybitnie ciężko trafić ją z W - ma w końcu 3 skoki, ominie nam E (albo, jeżeli jest chamska, przedashuje przez nie i będzie miała jeszcze 2 skoki). Połowa sukcesu to uniknięcie charma. Reszta to Q i samonamierzalne skille, które i tak nam zadadzą dmg. W midgame nafeedowana Ahri będzie Was zabijała na R+W z thunderlordem i echo, więc starajcie się nie dać zabić na linii, a gdy widzicie, że roamuje, roamujcie z nią. I nie próbujcie R'kować. Ona to po prostu przeskoczy. Abyssal na tą panią i unikajcie charma.

 

Annie - dobra Annie ukarze nas za złe pozycjonowanie się, ale z drugiej strony mamy od niej większe zasięgi, a ona nie ma mobilności. Możemy ją bezkarnie obijać, do momentu aż ona postanowi zflashować ze swoim combo i nas spróbować zabić. Myślę jednak, że jeżeli będziecie już mieli Rylai, nie skasuje Wam pełnego paska hp na całe combo. Przynajmniej na początku. Wystarczy być ostrożnym, a w czasie fazy linii macie nad nią przewagę. Abyssal pomoże Wam przeżyć jej burst, ale równie dobrym rozwiązaniem będzie Rylai. Trzymajcie ją na odpowiednią odległość, zawsze bądźcie przygotowani na flash+R.

 

Azir - Azir ma lepszy zoning od nas. Będzie trzymał się z tyłu, bez przerwy obijając Was żołnierzami. Dosłownie będzie Wam uprzykrzał życie - ma większe zasięgi, a dobry Azir będzie skutecznie odciągał Was od miejsc, gdzie nie ma Wyjałowionej Ziemi, zmuszając Was do pozostania tam, gdzie Wasze Q nie zada mu prawie żadnego dmg.

 

Ekko -  rzucacie E, kiedy widzicie, że on rzuca w Was W. Prawie zawsze będzie chciał do Was doskoczyć. Jeżeli wbije się w Was randomowo, odrzucacie go z W. Unikacie R'ki. Poza tym jest melee, więc większość czasu możecie go obijać - chyba, że się wkurzy i postanowi Wam oddać. Ekko ma dużo CC, ale musi trafić Q bądź W. W momencie, kiedy będzie przy Was, ciężko Wam będzie się od niego uwolnić. Lepsi gracze Ekko będą raczej czekali, aż wpadniecie w jego Q. Posiadając na sobie 2 stacki, rzucajcie E. Nawet jeżeli skusi się, żeby zbić Wam tą pasywę, otrzyma trochę (mniej, ale zawsze to coś) obrażeń. A, i rzucajcie to od razu. Bo E nie działa na blinki. Nie R'kujcie, żeby go złapać. On przedashuje. Możecie składać Abyssal, ale nie musicie. Jeżeli Ekko będzie słaby, albo będziecie sobie z nim radzili, nie będzie to konieczne. Unikajcie R'ki.

 

Po reworku

Nic się nie zmieniło, oprócz tego, że mamy na niego jeszcze łatwiej niż wcześniej, bo pasyw już nie slowuje.

 

Fizz - Zhonya first item i nie dać się zabić. Pushujcie go do 6, a jak spali E, starajcie się trafić go z W. Wcześniej to nie ma kompletnego sensu. Jeżeli Fizz rzucił w nas R'kę, możliwe, że uda się uciec mu naszą R'ką. Jedyne co musi zostać spełnione to nie zostać zaatakowanym z innej umiejętności/autoataku Fizza. Niektórzy mogą uznać Taliyah za łatwy cel, któremu wystarczy slow, albo będą wyczekiwać aż użyjecie W, żeby doskoczyć ze swojego E. Jeżeli Fizz nie zdąży, uciekniemy mu z rybą na sobie. Jeżeli macie wystarczająco dużo hp, przeżyjecie. Jeżeli nie - rekin i tak Was dobije. Zhonya na pierwszy item, Abyssal nic Wam nie da na tą postać. Używajcie, kiedy trafi Was R'ką.

 

Po reworku

Ryba jest mniejsza na małej odległości, ale obszar rażenia powiększa się za ilość przebytego dystansu. Nic więcej się nie zmieniło, a Fizz dalej jest dla nas groźnym przeciwnikiem, którego musimy gnębić do 6 lvla, a potem nie próbować z nim walczyć

 

Katarina -  linia może stać się naprawdę ciężka na OTP/maina Katy, która będzie wykorzystywała każdą okazję, kiedy spalimy nasze combo. W przerywa jej R'kę, ale E nie działa na blink. Nie szkodzi, jest melee i do 6 lvl'a raczej nie stanowi zagrożenia - będzie skupiała się bardziej na farmieniu. A jeżeli nie będzie mogła Was zabić, będzie roamowała, co możemy skutecznie skontrować naszym lepszym roamem. Nie próbujcie łapać jej z W, kiedy jej Shunpo nie jest na CD. Może to pozbawić Was życia, bądź po prostu Katarina sobie odskoczy i spalimy manę. Abyssal na pierwszy item.

Po reworku

 

Teraz trafienie dobrej Katy graniczy z cudem. Nasz kamyczek nadal jest jednak dobrym narzędziem na jej ult. Katarina nie zabije nas na linii, jeżeli będziemy umiejętnie używać W i zachowywać je na odpowiednie momenty. Jedyną zaletą jest to, że Katarina nie może już rzucić warda za ścianę ulta i shunpować do niego. Unikajcie leżącego na ziemi Q.

 

LeBlanc - jest silnym przeciwnkiem, ale nie niemożlwym do ogrania. Wykorzystajcie swoje E, kiedy będzie próbowała dashować do Was, jeżeli wcześniej oznaczyła Was z Q. Pamiętajcie też, że możecie rzucić W w miejsce, z którego zaczęła skok. Wracając do swojego W, wpadnie w Wasze, prosto w postawione pułapki. Jeżeli odpali jej się pasyw, nie powinniście mieć problemu z zabiciem jej, nawet jeżeli jest niewidzialna, bo Q zadaje dmg na takim obszarze, żeby móc dosięgnąć Blanc i jej klona. Naprawdę, Blanc może się sama zabić o nasze E. Ale jeżeli coś nam nie wyjdzie i ona trafi nas łańcuchem, jesteśmy martwi. Abyssal na pierwszy item, koniecznie.

Po reworku

 

Blanc ma jeszcze więcej sztuczek do ogrywania przeciwnika, jednak pasyw daje nam czas na skontrowanie jej W naszym E. Dzięki wskaźnikowi, który pokazuje nam, za ile czasu otrzymamy większy dmg z W.

 

Lux - Lux również ma silny zoning. Jeżeli trafi Was z Q, jesteście martwi. Starajcie się biegać jak najczęściej po Wyjałowionej Ziemi, żeby, dzięki zwiększonej prędkości ruchu, omijać jej umiejętności. Lux nie jest mobilną postacią, dlatego jeżeli spudłuje Q i w tym momencie ją złapiecie, prawdopodobnie ją zabijecie, albo spalicie jej flasha. Abyssal+buty to dobre połączenie na Lux. Jeżeli jednak czujecie, że radzicie sobie z omijaniem jej Q, a nawet potraficie ominąć E, złóżcie Abyssal. W late przyda Wam się Zhonya - jeżeli złapie Was w Q, będzie próbowała użyć całego combo. Na szczęście animacje Lux trwają na tyle długo, żeby zdążyć użyć Zhonyi.

 

Orianna - wszystko zależy od tego, kto lepiej będzie kontrolował linię. I Taliyah i Orianna mają podobne szanse na zabicie, tylko że Ori wykorzystuje złą pozycję przeciwnika, a Taliyah skupia się na trafieniu kluczową umiejętnością. W late R'ka Orianny potrafi zdecydowanie bardziej namieszać niż R'ka Taliyah, która jest dosyć sytuacyjna. Na linii nie powinniście mieć raczej problemu wygrać na nią, jeżeli będziecie dobrze się pozycjonowali.

 

Syndra - nie macie z nią szans 1v1. Syndra należy do postaci, które po 6 lvl'u otrzymują ogromny power spike i potrafią zabić nas na combo. Dlatego grając Syndrą, tak bardzo lubię zabijać przeciwnika na 6 lvl'u. Nie jest mobilna i możecie próbować ją łapać w swoje E. Po 6, jeżeli obije Was do połowy hp i trafi stunem, jesteście martwi. W zadaje większe obrażenia od Q, więc próbujcie tego unikać. Dobra Syndra, używa również E, zanim kulka z W uderzy o ziemie - pamiętajcie o tym, żeby nie być zaskoczonym. Kupcie jak najszybciej Abyssal. I buty, jeżeli mimo wszystko ciężko Wam unikać jej umiejętności.

 

Talon - Taliyah nie radzi sobie na postacie, które błyskawicznie pojawiają się obok niej, zadają jej duży dmg i potrafią ją wymanewrować. Potrzebuje ona chwilę czasu, żeby wiedzieć, gdzie chce walczyć i rozstawić pułapki. A gdy używamy Q, Talon pojawia się za nami - nie możemy wtedy zmienić kierunku umiejętności. W ma tyle czasu castowania, ile Talonowi zajmuje przeważnie zabicie przeciwnika. I co gorsza, również należy do postaci roamujących. Zawsze trzymajcie przy sobie pinka, żeby skontrować jego R'kę i starajcie się nie walczyć z nim po 6 lvlu. Zaopatrzcie się w Zhonye i miejcie przy sobie zawsze jednego pinka.

 

Po reworku

 

Talon dalej jest groźnym przeciwnikiem i dostał jeszcze jedną sztuczkę, która będzie nas kontrować - E, dzięki któremu będzie mógł przeskakiwać przez ściany. Jego Q zostało jednak stworzone pod dash, nie blink, dlatego będziemy mogli go trzymać na odległość naszym E. Pamiętajcie jednak, że Talon jest teraz świetnym narzędziem do łatwego fb, a po 6 lvlu musicie uważać jeszcze bardziej - tym bardziej, że pink nie działa już na jego ult.

 

Viktor - zone, zone... Unikajcie stuna i lasera. Viktor po 6 może zburstować Was na combo, ale wy możecie próbować go zabić wcześniej. Viktor nie należy do mobilnych postaci, jedynie zwiększona prędkość ruchu po ulepszeniu Q mu to zapewnia. Tarcza nie zniweluje pełnego dmg z naszego Q, a jeżeli on użyje go na minionie, żeby dostać tarczę i się przyśpieszyć, rzućcie mu W pod nogi, żeby nie mógł użyć ulepszonego autoataku na Was.

 

Yasuo  - na tej linii liczy się to, czy Yasuo jest dobry. Przeważnie są słabi, ale to nie zmienia faktu, że ta postać może się sama zabić, dashując po naszym E. Wszystko wygląda tak, że my rzucamy E na nasze miniony, a on nie może się do nas dostać, bo będzie ryzykował otrzymaniem obrażeń z dasha. A że Yasuo lubią ciągle dashować (i wkurzać innych), jego spotkania z naszym E będą należały do częstych i bardzo nieprzyjemnych. Windwall blokuje nam nasze Q i R, ale W i E swobodnie możemy używać w czasie trwania tej umiejętności przeciwko niemu. Możemy rzucić mu wtedy E pod nogi i przerzucić przez ścianę z W, zadając mu obrażenia i dodając parę pocisków Q, zanim zdąży uciec za ścianę. Nie dajcie się trafić tornadem. Naprawdę...

 

Zed - gwóźdź programu, gwiazdor mida, skillowy champion, którym nie umie grać 80% graczy na solo Q, wielki postrach wszystkich midlanerów. Problem w tym, że to ostatnie ma dużo wspólnego z Taliyah. Sprawa ma się podobnie co u Talona - szybkie dostanie się do Taliyah i wyeliminowanie jej. Problem zwiększa się, ponieważ Zed ma wiele przydatnych sztuczek i zagrań ze swoimi cieniami, żeby od razu po dostaniu się do nas z R'ki, ominąć nasze W rzucone za siebie. Dobry Zed będzie manewrował nas tak, jak on będzie chciał. Także nasze E nie działa na jego W. Słabo, co nie? Do 6, jak to niemalże każdą melee postać/zabójcę, obijajcie, potem nie próbujcie wchodzić z nim w walki 1v1. Zhonya to must have.

 

Po reworku

Zed nie dostał tak ogromnych zmian, praktycznie nic w jego stylu gry się nie zmieniło, co mogłoby nam pomóc/utrudnić grę na niego.

 

 

Dwie wybrane kontry spoza mida, które utrudnią nam życie w midgame:

 

Malphite - to dziwne, że Tkaczkę Skał kontruje skała, ale niestety tak jest. Taliyah nie radzi sobie za dobrze na przeciwników, którzy szybko mogą się do niej dostać. R'ka Malphite'a niedość, że mu to zapewnia, dodatkowo nas podrzuca, przez co nie możemy zareagować. Jedyne co nas może uratować, to odpowiednie wyczucie i użycie flasha, żeby ominąć ultimate skały.

Janna - Taliyah wybiera, gdzie chce walczyć. Janna jej to utrudni, ponieważ jej R'ka jest świetną kontrą na combo Taliyah, przez co ciężej jej będzie znowu dobrze się wypozycjonować i spróbować złapać kogoś jeszcze raz.

 

Taliyah jest za to dobra na postacie takie jak Darius - może je bezkarnie kite'ować z daleka, a gdy będą chciały się zbliżyć, odrzuci wroga z W.

 

 

"You're never too old to learn something new."

 

Jak grać?

 

Podstawa wykorzystania pełnego potencjału Taliyah to umiejętność podejmowania szybkich decyzji i uważna kontrola mapy, a także wypatrywanie jak najlepszych okazji do złapania kogoś w nasze pułapki i pogruchotania mu kości. Taliyah po szóstym lvl'u opiera się na roamowaniu - nie posiada power spike'a, bo jej ultimate nie dokłada się do dmg w combo. Umożliwia jej natomiast szybkie zdobywanie killi na innych liniach. Na 1 lvl'u musimy przebiec połowę rzeki, żeby nasza R'ka sięgnęła bota, a żeby kompletnie odciąć drogę do wieży, najlepiej jak będziemy stali w krzakach od strony czerwonej. Musicie pamiętać, że gankowanie postaci typu Caitlyn jest dosyć trudne, ponieważ mogą one po prostu przeskoczyć przez ścianę. Dobrze jest też spytać sojuszników, czy dolna aleja posiada summoner spelle. Podobnie sprawa się ma na topie. Taliyah posiada świetne ganki ze swoim junglerem - wykorzystajcie to. Jeżeli macie Shena w teamie, możecie też zrobić combo, gdzie Shen Was ultuje, a wy ultujecie na dolną linię - gdy dotrzecie na miejsce, wspomożecie sojuszników w dwójkę, zaskakując przeciwników dodatkową obecnością toplanera. Starajcie się zablokować R'ką całą długość linii przy wieży.

Taliyah nie należy do postaci, które mogą solo wycarrować grę. Jest raczej bardziej ultility magiem, zadającym AoE dmg, dlatego potrzebuje teamu i komunikacji, podczas używania R'ki.

 

Co zrobić, kiedy nas gankują?

Najlepszym sposobem byłoby już wcześniej się na to przygotować, tworząc ścieżkę z Wyjałowionej Ziemi, dzięki której będziemy mogli szybciej się poruszać i uciec przeciwnikom. Najbardziej korzystnym dla nas miejscem w czasie ganku jest to niedaleko wieży. Wrzucenie przeciwnika z W prosto pod wieże, narażając go na otrzymanie od niej wieży to bardzo dobry pomysł na zdobycie wczesnego fraga.

 

Praktycznie cały czas musicie zastanawiać się, kiedy zroamować. Na większości matchupów Taliyah nie poradzi sobie wybitnie dobrze. Poza tym została stworzona do roamowania, dlatego schodźcie z linii najczęściej jak to możliwe.

Pamiętajcie, że nie musicie najpierw rzucać E, a potem próbować trafić z W. Jeżeli udało Wam się to drugie, po zmianach w ostatnich patchach możecie rzucić E przeciwnikom pod nogi. Czasami jednak lepiej najpierw rzucić E i zeslowować przeciwnika, dlatego musicie wybierać między jedną a drugą opcją, co w danym momencie jest lepsze.

Ważne jest też to, że czasami nie jest konieczne używanie R'ki drugi raz. Zdarzają się momenty, kiedy przydałoby się postawić tą ścianę, ale podróżując na niej, po dotarciu na miejsce zginęlibyśmy w sekundę. Waszym zadaniem jest upewnić się, czy na pewno warto użyć R'ki drugi raz, czy po prostu postawić samą ścianę.

 

W TF'ach macie dwie możliwości - zainicjować walkę z W, albo stać bezpiecznie z tyłu i spamować umiejętnościami, ciągle (jeżeli to możliwe) zmieniając swoją pozycję. R'ka przydaje się w czasie pogoni za przeciwnikami, którzy uciekli na low, albo zablokowaniu drogi w lesie, gdzie niektóre ścieżki są wystarczająco wąskie, żeby wszystkich złapać w swoje combo. Uważajcie tylko, żeby nie przesadzić i nie wpaść w środek TF'a.

Stojąc za ścianą, możecie też próbować szybko zoneshotować przeciwnego adc stojącego z tyłu, za pomocą E+W+Q, pokonać ścianę R'ką i zablokować drogę przeciwnikom.

 

 

 

 

"Maybe I'm here to teach you something."

 

Tips and tricks

Niektóre wskazówki wynikają z samej podstawowej wiedzy o mechanice postaci i gry, jednak dla niektórych mogą okazać się czymś nowym bądź przydatnym, dlatego je tutaj zamieszczam.

 

the_little_sparrow___taliyah_by_eliskalt

 

 

  • Jeżeli w przeciwnym teamie jest Taliyah i chce ona zroamować na inną linię, możecie przerwać jej R’ke waszą R’ką. Zderzenie się obu ścian uniemożliwi dalszą podróż Taliyah.
  • Użycie R’ki, żeby odgrodzić swój team od R’ki Siona/Kleda to świetna kontra na ich engage. Nie przerwie to ich umiejętności specjalnych, ale będą dziwnie się poruszali wokół tej ściany, żeby dostać się do przeciwników. Użycie R’ki przeciwko Kledowi w wąskim korytarzu sprawi również, że będzie on biegł naokoło, tracąc czas. Podobnie działa ściana Anivii.
  • W Taliyah potrafi przerwać dashe postaci. Jeżeli przeciwna Kindred będzie chciała przeskoczyć przez ścianę, rzucenie jej pod nogi W pozbawi ją takiej możliwości.
  • Użycie W na ultującym sojusznika Malzaharze, Shenie czy Warwick’u również przerwie im ich umiejętność specjalną.
  • Kiedy przeciwnicy robią objectivy, zamknięcie ich R’ką w jamie Barona czy smoka da więcej czasu sojusznikom na dotarcie na miejsce.
  • Po zabiciu przeciwnika na midzie, jeżeli widzicie przeciwnego junglera zmierzającego w Waszą stronę, użyjcie szybko dwa razy R'ki. Prawdopodobnie zdążycie ją wycastować i uciekniecie.
  • Jeżeli Caitlyn Was ultuje, nie zdążycie uciec R'ką, ponieważ animacja jej castowania trwa za długo i w tym czasie Caitlyn zdąży wystrzelić. Ucieczka przed pociskiem na nic się nie zda, ponieważ pocisk będzie Was gonił przez całą tą drogę. Jeżeli jednak chcecie, żeby zasłonił Was sojusznik, bądź macie Zhonyę na chwilowym CD, możecie tego spróbować.
  • R'ka Taliyah przerywa ultimate Jhina. Używajcie jej raz, żeby nie polecieć prosto w środek przeciwnego teamu. Prawdopodobnie zniszczy to też pozycje wrogów, co może wykorzystać Wasz team.
  • Gnar może wbić przeciwników w ścianę Taliyah. Podobnie jak Poppy i Vayne, każda postać, która może wbić swoją umiejętnością w ściane, działa na R'kę Taliyah.
  • Jeżeli użyjemy Q i od razu po tym R, Q będzie się castowało w czasie naszego lotu.

 

"I'm not afraid of you."

 

Jak grać na Taliyah?

 

 

  • To, co zrobi Taliyah, łatwo przewidzieć. Jeżeli  rzuci przed Was E, z pewnością będzie próbowała trafić Was z W. Odsuńcie się w bezpieczniejsze miejsce, lub spróbujcie ominąć ten skill.
  • Jeżeli widzicie, że Taliyah R’kuje, postarajcie się przerwać jej umiejętność autoatakiem/skillem. Ściana pozostanie, ale ona nie będzie mogła na niej podróżować.
  • Taliyah na początku jest zależna od trafienia umiejętnościami, a gdy nimi spudłuje, staje się bezbronna i ma spore CD. Spróbujcie wtedy ją zaatakować.
  • Postacie posiadające skok/dash, takie jak Gnar/Tristana/Leblanc mogą przeskakiwać przez ścianę Taliyah.
  • Jeżeli Taliyah użyje Q, żeby Was obić, odbiegnijcie w lewo/prawo i trochę do góry.
  • all-in - coś, czego Taliyah wyjątkowo nie lubi. Dlatego kontruje ją taki Olaf, który nie przejmuje się niczym i próbuje dostać się do niej za wszelką cenę. Tali nie zrobi nic na rozpędzonego, wkurzonego Olafa.
  • CC - Taliyah jest delikatna, jeden stun czy inne CC wyłączy ją z gry.
  • Blinki są bezpiecznym narzędziem przeciwko jej E, dlatego postacie posiadające taką umiejętność mają na nią łatwiej, ponieważ mogą szybko się do niej dostać, a ona nie będzie miała możliwości odpowiednio szybko zareagować.

  • 6

hvcHNSG.pngphoto-158.png?_r=1492777233

 

WEAVE THESE STRANDS OF ASH

 

TOGETHER 

 

WARM OUR HANDS ON THE EMBERS OF

 

TIME

 


Slave Knight Gael
  • Członkowie społeczności
  • 932 postów
  • Złoto V
  • Last active: dziś, 11:46
  • Joined: 15 kwi 2015

Fajny poradnik, nie jestem specem od Taliyah, ale w sumie ciężko się do czegoś przyczepić - wszystko co ważne jest zawarte, a do tego uargumentowane. Poza tym bardzo ładna oprawa graficzna, wszystko czytelne (może poza sekcją z MU, strasznie się zlewa). Troszeczkę nie przekonują mnie jedynie te cytaty, są po prostu zbędne, wystarczyłby jeden na starcie, ale to błahostka i tak.

 

Parę moich uwag:

>Maksowanie E to imo nietrafiony pomysł, na Q po prostu bardziej można polegać. Ja wiem, że na Yasuo w teorii lepiej działa to E, bo może ci ześcianować Q, ale to się maksuje nie tylko pod lane'ning - Taliyah jak sama dobrze wiesz ma super roam i używanie tego Q na bocie jest piękne po prostu. Imo w takim przypadku trochę waste więc nie rekomendowałbym tego w żadnym wypadku.

>W mojej opinii obecnie runy pod CDR per level na APC są takie meh, głównie dlatego, że praktycznie każdy item powiązany z AP w dzisiejszych czasach daje trochę CDR.

>Grając vs AD polecam runy armor per level, nie flat - outclassują flat armory już na 6-tym levelu, czyli wtedy, kiedy przeciwnik rzeczywiście jest w stanie nam jakoś konkretniej zagrozić (mamy zasięg, linia krótka, AD postacie na midzie to z reguły melasy typu Zed czy Yasuo). No i im dalej w las tym lepiej. 

>Imo troszeczkę przeceniasz CDR - w masterkach brałbym jednak pene zamiast niego. Bounty hunter natomiast bym nie brał, jest zbyt sytuacyjna - Taliyah ma CC już od początku gry i to zwiększa jej damage, harass itp., jak ci gra nie pójdzie to będziesz miał i tak przez to jakiś boost do DMG, jak ci pójdzie to i tak będziesz oneshotować. Poza tym masterka "Feast" zamiast "Double Edged Sword" też jest dobrym wyborem. 

>Użycie R-ki vs Sion przerwie mu umiejętność, ten po prostu w nią jebnie i się zatrzyma tak, jakby miał się zatrzymać na champie. Kled natomiast rzeczywiście będzie szukać innej najbliższej drogi.

>Gnar może wbić je w ścianę Talyiah, ale najlepiej napisać, że każda umiejętność tego typu ma po prostu interakcję z ultem Taliyah (E Poppy, E Vayne, R Gnara itp.), tak samo zresztą jak w/w R Siona. 

>Sekcja z MU jest średnio czytelna, wszystko się ze sobą zlewa. Jakieś numerki chociaż by się przydały czy kropeczki (przy itemach i SS też, chociaż je jakoś czytelniej się czyta). 

>Na takie champy typu Annie, Fizz itp. zawsze można po prostu złożyć Negatrona, lecieć w inny, bardziej core item, i dopiero potem sobie dokończyć Abyssala. Negatron sam w sobie daje możliwość nie bycia zoneshotowanym, a jest w miarę tani, więc jest to godny uwagi item w niektórych MU. 

>Zedem nie umie grać 90% ludzi na solo queue, nie 80% :^)

 

Poza tym pytanie - co sądzisz o MU Taliyah vs Anivia i Taliyah vs Kassadin? 

 

Ogółem dobra robota. 


  • 1

Tsushima Yoshiko
  • Moderatorzy
  • 1 367 postów
  • Złoto II
  • Last active: 11 cze 2017 17:27
  • Joined: 15 kwi 2015

Dzięki za docenienie, cytaty Taliyah świetnie się nadają jako takie przytoczenie do poradnika, w sumie do każdej sekcji pasował jeden, więc zostawiłam jakoś tak, takie +1 do klimatu. Poszczególne MU porozdzielałam, może to trochę pomoże odnaleźć się w tym wszystkim.

> Co do maksowania E, często się z tym spotykałam na różnego rodzaju forach i na reddicie poświęconym mainom Taliyah, które sobie kiedyś przeglądałam z nudy, żeby poczytać, jak oceniają postać po zmianach w W (co było naprawdę irytującym momentem w trakcie mojej gry tą postacią, chyba każdy się na to skarżył). Dowiedziałam się, że wiele osób tak gra, więc sama spróbowałam. Fajnie działa, żeby rzucić samo E i uderzyć raz Q, a potem zostawić linię i niech się sama odpushuje. No i fajnie prawie oneshotuje na początku, ale jednak brakowało mi tego dmg z Q i CD też był irytujący, dlatego zawsze później grałam z maksowanym Q. E wrzuciłam jaką taką bardziej ciekawostkę, że tak też można i też w pewnym sensie jest viable, albo jako mały ukłon do osób, które tak robią od początku i dobrze im się z tym gra.

> dla Taliyah ważne są Void i Rylai, które nie zapewniają CDR. Jedynie Abyssal, Morello i ta sytuacyjna Zhonya posiadają w sobie tą statystykę, buty składamy prawie zawsze pod pene. Wydawało mi się, że faktycznie jest ich więcej, po dodaniu CDR na Lich Bane, Zhonyę i Abyssal, ale tak naprawdę Taliyah korzysta z dwóch z tych trzech itemów i to z wyborem, bo jeżeli gra na Zeda to później nie ma czasu na złożenie Abyssala, a składając 1 Abyssal, Zhonya jest praktycznie 4/5 itemem (zależy od potrzeb i jaka jest sytuacja w grze). Chyba, że składamy Morello+Abyssal i z masterkami pod pene wystarczy nam te 30% CDR, aż skończymy składać Rylai i Void - bo dopiero Zhonya zapewni nam max CDR.

> Zgodzę się, są lepsze

> Miałam spory dylemat z tym, CDR czy pene, obie są według mnie super i miałam w sumie zamiar dać opis masterek właśnie z punktami wrzuconymi do precision.

>

chociaż może to zmienili, nie miałam okazji przetestować tego spory kawał czasu (Sion tak rzadko widywany) więc możliwe, że to zmienili

> Bardziej na myśl miałam jakieś combo do TF, ale racja, zapomniałam o tym, że Poppy i Vayne też mają możliwość wbicia w ścianę, dodam

> Rozdzieliłam, teraz lepiej?

> Dlatego w itemach dopisałam, że czasami przydaje się tylko negatron.

> W sumie racja. XD

 

Co do Anivii i Kassadina, nie odnosiłam się do nich, bo strasznie rzadko ich widuję, a nie chce zmyślać czy posługiwać się zwykłą wiedzą teoretyczną na temat mechaniki gry, przeciwnika na linii i Taliyah, żeby opisać, jak sobie na nich radzić. Zazwyczaj wyobrażam sobie 2 mainów i każdą możliwą sytuację, jaka może się stać na tej linii.

 

Anivia jest jeszcze możliwa do ugrania, ciężej jej będzie trafić nas ze stunka, gdy będziemy się poruszali po Wyjałowionej Ziemi, w sumie na ten matchup zastanawiałabym się, czy nie kupić swiftnesów, jeżeli Anivia jest dobra i potrafi dobrze zone'ować linię. W powinno przerywać jej R'kę, i ten moment, kiedy jest słabsza, wykorzystać. Tak samo jeżeli zabijemy ją pod wieżą, jajko przerzucamy w swoją stronę, żeby spokojnie wycastować Q i autoataki, niż robić to i obrywać od wieży. Ściana Anivii ma ogrom zastosowań, ale źle rzucona potrafi pomóc Taliyah uciec, bo zwiększa jej MS z pasywa, ale jest równocześnie kontrą na jej R. Skillowy matchup z przewagą Anivii moim zdaniem, coś jak Katarina. Jak będziemy lepsi to nie będziemy mieli jakiś sporych problemów, ale jeżeli zagramy na Anivię, która wie co robi, to będzie nam ciężko.

 

Na Kassadina Roa i dużo ganków od junglera przed 6, albo szmacić do 6, potem R'ka omija nasze pułapki i może nią przeskakiwać przez ścianę. Do 6 wygrywamy, po 6 trzeba być trochę ostrożniejszym, a później będzie nam coraz ciężej - nie zabijemy go szybko, bo prawdopodobnie złoży Roa, a jego dmg nas zniszczy. Ja bym nie pickowała.

 


  • 0

hvcHNSG.pngphoto-158.png?_r=1492777233

 

WEAVE THESE STRANDS OF ASH

 

TOGETHER 

 

WARM OUR HANDS ON THE EMBERS OF

 

TIME

 


Slave Knight Gael
  • Członkowie społeczności
  • 932 postów
  • Złoto V
  • Last active: dziś, 11:46
  • Joined: 15 kwi 2015

Nie wierzę w to co właśnie obejrzałem, ten ult za cholerę nie powinien działać w ten sposób. No, ale co, w takim razie zwracam honor, byłem pewny, że Sion w nią po prostu przywali, tak jak jest to w przypadku Anivii. No cóż, najwidoczniej te ściany nie są do siebie aż tak podobne. 

 

Co do itemów - nie zapomniałaś o Ionianach? Bardzo popularne buty na APC. To jest 10%. Morello to mus - 20% CDR. Mamy 30%. Dostajemy blue? Mamy cap. Robimy Zhonyę/Abyssala? Mamy cap. Dla mnie te 12 MR w early robią jednak lepszą robotę, nawet na full AD team (ZAWSZE enemy ma trochę magic damage'a, czy to od suppa, junglera, czy nawet z umiejętności jakichś tam losowych typu E Lee Sina). Ewentualnie jak ci te Ioniany nie pasują, można brać runy flat CDR (ostateczny deficyt CDR wyjdzie 2,5%) albo zrobić miksa z CDR18 tak, żeby dawały 10% (nie 15%, bo koniec końców to waste), i za resztę wpakować flat MR. Ale jak kto woli. 

 

MU Anivia vs Taliyah byłem ciekawy twojej opinii z prostego względu - nie przepadam na nią grać. Nie żebym czuł się kontrowany, ale po prostu nie lubię, coś jak vs Malzahar. Sprawa z Kassadinem natomiast inna półka, po prostu imo jest to dość konkretna kontra post6 - świetny roam, często grany z TP więc może łatwo follować jej walla, w dodatku praktycznie niewrażliwy na ofensywe Taliyah - bezpieczny harass Q z shieldem i manasustainem, a z każdego comba Taliyah sobie albo wyjść, albo bezkarnie zadać jej własne. 


  • 2

MaxBurnHeart
  • Administratorzy
  • 316 postów
  • Promień Tygrysa
  • Skąd:jesteś?
  • EUNE Nick:Maxie3
  • Last active: 29 kwi 2017 14:06
  • Joined: 15 kwi 2015

No, poradnik bardzo mi się spodobał. Aż mam ochotę nią zagrać. :D

Mam tylko jedno pytanie- co sądzisz o postaciach typu Jayce, Cassiopeia czy Karma? Osobiście uważam, że postacie które posiadają świetny poke lub potrafią dobrze nękać także można zaliczyć do kontr. :P

 

Nie wierzę w to co właśnie obejrzałem, ten ult za cholerę nie powinien działać w ten sposób. No, ale co, w takim razie zwracam honor, byłem pewny, że Sion w nią po prostu przywali, tak jak jest to w przypadku Anivii. No cóż, najwidoczniej te ściany nie są do siebie aż tak podobne. 

To z Sionem to przecież był bug, a nie faktyczne działanie umiejętności. Potrafił nawet zatrzymywać się, odbijać od ścian niczym kauczuk i zmieniać kierunki według własnego uznania. xD


  • 0

"Fishing relaxes me. It's like yoga, except I still get to kill something."
inaba%20himekoi_zpsbqcvlkkm.png RiP 15.04 - 18.08

 

Isaac%20team_zpso5op51wn.png

 

http://irqscomix.tnb.pl/news.php[*] pamiętamy [*]


Tsushima Yoshiko
  • Moderatorzy
  • 1 367 postów
  • Złoto II
  • Last active: 11 cze 2017 17:27
  • Joined: 15 kwi 2015
Nie pamiętam, kiedy ostatnio widziałam Jayce, tym bardziej na midzie, więc pozwolę sobie go pominąć, bo nie wiem co tu napisać, jak zaczną nim grać to skomentuje, a Karme imo zależy czy Tali ogarnia, jak nie to ma problem, ale Karma to taki ultility mid jak Lulu, i tak wniesie więcej dla drużyny w Tfach. Kasiapeja faktycznie może być problemem, ale jeżeli unikniemy jej trucizny to będzie prościej. Poza tym prawie każda Cassiopeia po trafieniu trutką rzuca się na wroga i może go pogonić nawet pod jego wieże, więc na takie agro łatwiej nam będzie odpowiedzieć trafiając W. Peja będzie mniej skupiona na ominięciu kamyczka.

Co do Siona, dodałam jako ciekawostke, Kled na100proc działa poprawnie, tak jak opisałam, Siona faktycznie mogli zmienić, albo był zbugowany, tak po prostu było.
  • 1

hvcHNSG.pngphoto-158.png?_r=1492777233

 

WEAVE THESE STRANDS OF ASH

 

TOGETHER 

 

WARM OUR HANDS ON THE EMBERS OF

 

TIME

 


Tsushima Yoshiko
  • Moderatorzy
  • 1 367 postów
  • Złoto II
  • Last active: 11 cze 2017 17:27
  • Joined: 15 kwi 2015
Nie grajcie Taliyah po zmianach w Rylai i oststnich nerfach, nerf Rylai ją zabił i słaby pick jakim była zmienił się teraz w trashpick. Jak ktoś chce, albo lubi, to niech gra. Jest wiele więcej aktualnie lepszych postaci na mida na nowy sezon.
Ale do reszty... po prostu nie grajcie. Tylko ostrzegam.
  • 0

hvcHNSG.pngphoto-158.png?_r=1492777233

 

WEAVE THESE STRANDS OF ASH

 

TOGETHER 

 

WARM OUR HANDS ON THE EMBERS OF

 

TIME

 


Janiś
  • Członkowie społeczności
  • 117 postów
  • Seventy again
  • Skąd:71
  • Last active: dziś, 21:40
  • Joined: 09 maj 2016

Co teraz składać na Taliyah?

Zauważyłem, że grasz koreański build nowy ostatnio, działa to?

 

Spoiler


  • 0

Tsushima Yoshiko
  • Moderatorzy
  • 1 367 postów
  • Złoto II
  • Last active: 11 cze 2017 17:27
  • Joined: 15 kwi 2015

Kiedyś działały 2 razy buty pod pene to teraz voidy się składa! ;~)

"Jeśli nie starcza Ci jeden void, złóż następny"


  • 0

hvcHNSG.pngphoto-158.png?_r=1492777233

 

WEAVE THESE STRANDS OF ASH

 

TOGETHER 

 

WARM OUR HANDS ON THE EMBERS OF

 

TIME

 


tomangelo
  • Członkowie społeczności
  • 615 postów
  • Srebro II
  • Last active: dziś, 22:17
  • Joined: 16 cze 2015

Przecież pasyw kostura jest unikalny (chyba że coś zmienili), o co tu chodzi?


  • 0

Tsushima Yoshiko
  • Moderatorzy
  • 1 367 postów
  • Złoto II
  • Last active: 11 cze 2017 17:27
  • Joined: 15 kwi 2015

Przez przypadek złożyłam ten sam item, jak kiedyś buty, a kolega to wrzucił dla żartu.

#kiepskiepoczuciehumoru


  • 0

hvcHNSG.pngphoto-158.png?_r=1492777233

 

WEAVE THESE STRANDS OF ASH

 

TOGETHER 

 

WARM OUR HANDS ON THE EMBERS OF

 

TIME

 


tomangelo
  • Członkowie społeczności
  • 615 postów
  • Srebro II
  • Last active: dziś, 22:17
  • Joined: 16 cze 2015

A to przepraszam.

Swoją drogą to poznałem kiedyś inny hidden OP build na Taliah, do 100% skuteczności więcej przeciwko Yasuo w trybie Wszyscy za jednego - po 4-5 Kolczastych kolczug i butki na pancerz. I tak przegrały.


  • 0

lifeisjust
  • Członkowie społeczności
  • 209 postów
  • Brąz I
  • Last active: 24 mar 2017 20:38
  • Joined: 24 lis 2015
Świetnie zrobiony poradnik. Mam nadzieję, że wkrótce zobacze podobny.
  • 0



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych