Skocz do zawartości

Witaj na Forum How2Win
Zarejestruj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich funkcjonalności. W momencie w którym się zarejestrujesz i zalogujesz będziesz mógł tworzyć tematy, wysyłać odpowiedzi, dawać punkty reputacji, dostaniesz dostęp do prywatnego komunikatora, postowania aktualizacji statusu, zarządzania profilem i wielu innych opcji. Ta wiadomość zniknie jeśli się zarejestrujesz..
Zaloguj się Załóż konto
Zdjęcie

[Poradnik] Urgot Mid/Top S6


14 odpowiedzi w tym temacie
Nicram
  • Członkowie społeczności
  • 7 postów
  • Unranked
  • Skąd:Lublin
  • EUNE Nick:Nicram
  • Last active: 27 sie 2017 13:02
  • Joined: 30 lip 2016

                                             URGOT PORADNIK 2016 - by Nicram

O Autorze

 

<koniecznie proszę o przeczytanie, żeby rozwiać wszelkie wątpliwości>

 

   Zacząłem grać w League of Legends pod koniec sezonu drugiego, po kilku przegranych z rzędu i tilcie, oddałem konto na parę meczy koledze, nie wiedziałem wtedy jak działa system nowego sezonu, on zagrał na moim koncie pierwsze 10 gier rankingowych, przez co spadłem do brązu V, ale konto odzyskałem i powoli się piąłem do przodu, aż do bodajże platyny IV w sezonie trzecim. W sezonie czwartym udało mi się wbić diament V, a w sezonie piątym pomimo kilkokrotnego wbicia master tieru, zakończyłem go na diamencie II. Aktualnie Master tier, ponad 150lp. Według strony lolskill.net jestem #9 najlepszym Urgotem na świecie, a najlepszym na EUNE. Wiem, że ta strona ma mało wspólnego z faktycznym skillem, ale to zawsze coś. Urgotem grałem naprawdę dobrze w sezonie piątym, gdy miałem nim łącznie 112 wygran i 64 przegrane, co daje 64% win ratio. W tym sezonie jest trochę gorzej, jest to 70 zwycięstw i 50 porażek, co daje 58% win ratio. Mam nim rozegrane łącznie około 400 gier.

 

    Na wstępie zaznaczam, że poradnik jest pisany na podstawie moich własnych doświadczeń, z wieloma rzeczami możecie się nie zgadzać.

Gram Urgotem od kiedy przegrałem srogo przeciwko koledze, z którym walczyłem 1v1 na Howling Abyss ;D, był to sezon trzeci. Zastanawiałem się jak taki brzydki, nieprzyjemny bohater może być taki dobry. Postanowiłem zacząć nim grać i chociaż nie jestem One Trick Pony, to uznaję Urgota za mojego ulubionego bohatera.

Mam nadzieję, że komukolwiek przyda się to, na co poświęcam teraz swój czas. Możecie dzielić się swoimi uwagami i spostrzeżeniami w komentarzach.

  Zależy mi na tym, żeby w poniższym poradniku przekazać początkującym teoretyczną wiedzę w dosyć przystępny sposób - żeby wszystko było zapisane razem. Jeżeli coś jest zbyt chaotyczne, może to być spowodowane moją chęcią łopatologicznego wyjaśnienia jakiejś rzeczy. Myślę, że zawarta tu treść bardziej przyda się osobom, które dopiero zaczynają grę postacią, nowych rzeczy starzy wyjadacze raczej nie znajdą, a wręcz przeciwnie, będą chcieli sami coś od siebie dorzucić bądź skrytykować (tylko czego takie osoby tutaj szukają). Tylko nie rzucajcie tym błotem za dużo, bo się z tego nie wynurzę. Tak czy siak, koniec wstępu.

 

SPIS TREŚCI

 1. Wstęp

2. Runy i Masterki

3.1 Opis skilli

3.2 Skill order

3.3 Summoner Spelle

4. Przedmioty

5. Przeciwnicy

6.1 Early Game

6.2 Mid Game

6.3 Late Game

7. Tips and Tricks

8. Podsumowanie

9. Podziękowania

 

 

1. WSTĘP

 

   Urgot to dla mnie asasyn, który jest zarazem dość tanky. Nie sugerujcie się jego wyglądem. W 2017 roku ma otrzymać rework, więc są to jego ostatnie chwile z nami, takim jakim pozostał, czyli najlepszym.

 

Plusy postaci:

+ uniwersalny (może iść na Topa, Mida, ale też może być Adcarrym, Junglerem, a nawet Supportem, ale dwóch ostatnich nie polecam);

+ łatwe farmienie, dzięki naszemu [Q], może farmić z daleka i bez ryzyka, gdy last hitujemy z [Q], wtedy nasze [Q] w nagrodę oddaje nam 20 many, więc płacimy zaledwie 20 many za dobicie stwora poprzez [Q];

+ posiada tarczę, która skaluje się z maną;

+ ma ogromne obrażenia;

+ średnie CC, ale wystarczające;

+ bardzo dobry mid i late game;

+ zasięgowe obijanie przeciwników dzięki [E];

+ możliwość zainicjowania walki, lub spalenia Quicksilver Sasha przeciwnego Marksmana;

+ bardzo dobry pasyw, który nieraz sprawi, że przeciwnik będzie zdziwiony dlaczego nie bije dużo obrażeń Urgotowi;

+ łatwe zdetonowanie Thunderlorda, wystarczy zaledwie trafienie [E] i trafienie dwoma [Q];

+ krótki czas odnowienia jego [Q]

+ jego E zmniejsza armor przeciwników podczas działania;

+ łatwo jest nim uzyskać 40% czasu odnowienia;

+ buduje się na nim stosunkowo tanie itemy;

+ jest bardzo denerwujący do grania przeciwko, a sam daje mnóstwo frajdy.

 

 

Minusy postaci:

- papierowy, mam na myśli jego bazową ilość zdrowia, która nie powala oraz niedużą wartość tarczy, która w late game będzie bardzo mocna;

- dosyć manożerny, jednak kontrolując nasze zasoby many i nie spamując skillami na prawo i lewo,  nie będzie to problematyczne;

- przeciętne early, pomimo dobrego 3/4 lvla, potem jest przez kilka poziomów słabszy, z powodu konieczności szybkiego powrotu, i konieczności kupienia i stackowania Łezki;

- mały zasięg autoattacku (425 - jest to najmniejszy zasięg autoattacku, który zalicza się do ranged autoattacków);

- mało mobilny;

- sojusznicy mogą się buntować przeciwko Urgotowi w drużynie, a nawet zacząć trollować;

- brak wbudowanego sustainu;

- mierny waveclear.

 

2. Runy i masterki

 

MASTERKI

2lm1j42.png

 

 12/18/0

  W Ferocity wybieram Sorcery, ponieważ pomimo szybszej animacji autoattacka, wolę mieć większy dmg ze swoich umiejętności. Niżej wybieram Double Edged Sword, teraz jest to wzmocnione dla postaci zasięgowych, więc wolę również większy dmg, niż niewielki sustain z Feasta. Następnie wybieram Natural Talent, który pomoże mi się lepiej skalować aż do late game'u, ale również pomoże mi na linii, z tego powodu, iż dla Urgota pierwszy item to Łezka, to zostaje lekko w tyle w obrażeniach, a ta masterka cokolwiek mu to wynagrodzi. Na koniec można wybrać, co chcemy robić. Jeżeli nastawiamy się na zabijanie i wiemy, że na przykład wrogi dżungler to Warwick, wybierzemy Bounter Hunter, kto nie lubi dodatkowego dmg za każdy kill. Jednak najczęściej będę wybierał Oppressor, ponieważ idealnie współpracuje z W Urgota, a nawet pomoże w teamfightach, gdyż gdy trafimy ultem kogoś tak, aby go zfearować, to również będzie otrzymywał on większe obrażenia.

  W Cunning wybieram Savagery, ponieważ mamy "zaledwie" 7 ad z run i 2 ad z masterek, więc dodatkowe obrażenia czy to na linii, czy pomagając w ubiciu smoka zawsze się przydadzą, szczególnie początkującym graczom Urgota, bez doświadczenia w jego animacjach autoattacku.  Następnie można mieć dylemat, dodatkowe obrażenia czy większy sustain, kiedyś wybierałem masterkę Asassin, ale teraz skłaniam się do Secret Stash, daje ona dłuższe działanie potionów i elixirów, co bardzo pomaga przetrwać jego średni lane phase. Dalej wybieram Merciless, które pomaga nam mocniej gnębić przeciwników, którzy są blisko śmierci. Potem wybór jest prosty i nie muszę go omawiać, wybieram Dangerous Game, masterka Bandit jest dla nas bezużyteczna. Następnie skłaniam się nieznacznie, ale jednak do Precision, która daje nam dodatowy Armor Penetration. Na koniec wybieram Thuderlord's Decree, jest to najlepszy wybór dla Urgota, dzięki niemu mamy "chory burst".

  W Resolve nie mamy na tyle dobrych opcji, aby wybrać w tym drzewku inne masterki.

 

EDIT:

Można zastanowić się nad wybraniem w Ferocity Battering Blows, a następnie wybranie masterki Deathfire Touch. Osobiście wybieram tą masterkę tylko na postaciach takich jak Malzahar. DFT daje nam większe obrażenia stałe (sustain damage), czyli nie będą one mniejsze, gdy np. z Thunderlordem używam go raz na (25-15sekund), a potem zostają mi same autoattacki i umiejętności. Osobiście zawsze wybieram Thunderlord, z powodu takiego, że zadaniem Urgota jest zabicie jak najszybsze jak największą ilość przeciwników z tyłu teamfightu. Zabijając jednego przeciwnika z Thunderlordem mam wtedy większe szanse na przeżycie, bo od razu mniejsza ilość przeciwników mnie focusuje. Z Deathfire Touch może będę mógł zabić pierwszy mój cel ale jest to dla mnie zbyt ryzykowne. Dobry wybór, można wypróbować oba i przetestować, dla mnie bardziej pasuje Thunderlord's Decree, lecz Deathfire Touch jest dla Urgota drugim najlepszym wyborem.  :P

 

RUNY

 

Osobiście mam 4 strony na runy dla Urgota, ale głównie używam tylko dwóch, więc obie strony opiszę poniżej.

 

207x9qf.png

 

 Urgot vs AD

 

Mark: 9x Greater Mark of Armor Penetration. Dają one nam łącznie 11,5 armor pena, a Riot zaokrągla od 0,5 wyżej, więc daje to nam 12 armor penetration. We wczesnej fazie gry nie odczujemy, że to mamy, ale im dłuższa gra, tym będzie lepiej dla Urgota z Armor penetration, niż bez.

 

Seal: 9x Greater Seal of Scaling Armor. Dają one nam łącznie 27 armora na poziomie 18., pomogą nam we wczesnej fazie gry przeciwko przeciwnikom jak Zed, Talon, czy Yasuo, są trochę lepsze od tych z Flat Armorem, ponieważ wymienieni bohaterowie są dopiero groźni po 6. poziomie, a wtedy te runy są już lepsze niż Flat Armor. 

 

Glyph: 9x Greater Glyph of Scaling Mana. Dają one nam na 18. poziomie łącznie dodatkowe 229,5 many, czyli 230 many. Wielu z Was będzie się dziwiło dlaczego to, czemu nie skalowane skrócenie czasu odnowienia? Skalowana mana nigdy nam nie zaszkodzi, a że nie mamy tu dobrych zamienników, to wybieram te runy.

 

Quintessence: Greater Quintessence of Attack Damage. Dają one nam łącznie 6,8 AD. Pomogą one nam w last hitowaniu i we wszystkim, branie tutaj dodatkowych Armor Penów mija się z celem, ponieważ zanim się wyskalujemy, to będziemy 0/3 na linii.

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

adohgk.png

 

Urgot vs AP

 

Mark: 9x Greater Mark of Armor Penetration. To samo, co napisałem o nich wyżej.

 

Seal: 9x Greater Seal of Scaling Health. Dają one nam łącznie 216 zdrowia na 18. poziomie, a pozwolą zwiększyć bazowe zdrowie otrzymywane co poziom.

 

Glyph: 9x Greater Glyph of Magic Resist. Dają one nam łącznie 12,1 Magic Resistu, co znacznie pomoże w walkach przeciwko magom.

 

Quintessence: Greater Quintessence of Attack Damage. Dają one nam łącznie 6,8 AD. Pomogą one nam w last hitowaniu i we wszystkim, branie tutaj dodatkowych Armor Penów mija się z celem, ponieważ zanim się wyskalujemy, to będziemy 0/3 na linii.

 

 

 

3.1 SKILLE

 

<nie zawsze, ale czasem wypisuję ważne liczby w umiejętnościach Urgota ale wszystko możecie znaleźć tutaj>  

http://pl.leagueofle....com/wiki/Urgot

 

2gw9bb5.jpg

 

Zaun-Touched Bolt Augmenter (Passive)

Jest to bardzo dobra umiejętność, dzięki której Urgot jest znany jako świetny bohater do walk 1v1. Zmniejszenie obrażeń zadawanych przez wroga o 15% na 2,5 sekundy to wystarczający powód, aby nie wątpić w jego moc. Warto dodać, że to zmniejszenie obrażeń nie zważa na True damage, które mogą nam zadać niektórzy bohaterowie, jak Olaf, czy Ahri. Dodatkowo [Q] Urgota również nakłada pasyw na przeciwnika. Nie wyobrażam sobie Urgota bez tego pasywa.

 

28i7wic.jpg

 

 Acid Hunter

Nasze [Q] to główny skill do obijania, farmienia i wlaściwie wszystkiego, jest niczym dodatkowy autoattack. Bardzo krótki czas odnowienia, dość duże obrażenia, duży zasięg tej umiejętności i fakt, że szybko się przemieszcza sprawia, że jest to bardzo dobra umiejętność. Dodam, że jeżeli dobijemy jednostkę poprzez nasze [Q], to odzyskujemy 20 many. Oznacza to, że gdy jesteśmy behind, to możemy nadal spokojnie dobijać miniony z odległości. Warto zauważyć, że tarcze Yasuo i Brauma przerwą nasze [Q]. Tarcze, jak ta z Banshee's Veil blokują umiejętność. Ta umiejętność zatrzymuje się i zadaje obrażenia pierwszej trafionej jednostce. [Q] nakłada również efekt Muramany i efekty przy trafieniu umiejętnościami.

 

2w2ocqp.jpg

 

Terror Capacitor

[W] Urgota to tarcza, dzięki której możemy przeżyć czasem śmiertelne obrażenia podczas walki. Umiejętność skaluje się z 8% maksymalnej many Urgota, dlatego warto na nim składać przedmioty dające manę, jak Manamune. Podczas trwania tarczy nasze autoattacki oraz nasze [Q] spowalniają przeciwnika na 1,5 sekundy o 20-40% (w zależności od poziomu umiejętności). Dodam również, że możemy użyć tej tarczy podczas channelowania Ulta, co może nam uratować życie, gdy spóźniliśmy się z użyciem naszej superumiejętności. Dodatkowo Terror Capacitor nie ma czasu rzucania, ani nie przerywa pozostałych czynności Urgota. Jeżeli trafimy wroga naszym [E], i będziemy nękać wroga [Q], z włączoną tarczą, nasze nienamierzalne [Q] będzie również spowalniać bezbronnego

przeciwnika.

 

kb9di0.jpg

 

Noxian Corrosive Charge

[E] Urgota to celowana w miejsce docelowe umiejętnośc obszarowa, która zadaje obrażenia fizyczne co sekundę przez 5 sekund, a dodatkowo osłabia pancerz wszystkich trafionych jednostek. Umiejętność ta zapewnia chwilową wizję w obszarze działania, a osłabienie pancerza kumuluje się i współpracuje z innymi przebiciami pancerza. Umiejętność ta jest blokowana przez tarcze Yasuo i Brauma. Tarcze, jak ta z Banshee's Veil blokują umiejętność. Gdy trafimy naszym [E] wroga, nasze [Q] ma większy zasięg o 200 jednostek i nie można go uniknąć, chyba, że uciekniemy poza maksymalny obszar działania. Warto dodać, że sama ta umiejętność aplikuje 5 stacków Black Clevera, więc jest to bardzo dobre. Czas odnowienia [E] Urgota jest niezmienne na każdym poziomie umiejętności. Na początku można wystrzelić zaledwie 3 [Q] Urgota, ale od 20%, optymalnie przy 25% można już użyć 4 [Q].

 

122nqt5.jpg

 

Hyper-Kinetic Position Reverser

[R] Urgota to według wielu graczy League of Legends nieporozumienie, a wręcz uważają, że jest to najgorszy Ultimate w grze. Nie zgadzam się z tym stwierdzeniem, a wręcz kontruję i stwierdzam, że jest jednym z najlepszym Ultów w grze. Możliwość przygważdzenia (surpress) wrogiego bohatera i siebie na 1 sekundę, a następnie zamienienie się miejscami z wybranym wrogiem jest bardzo dobre. Dodatkowo warto dodać, że po zamienieniu się miejscami, nasz cel jest spowolniony o 40% na 3 sekundu, a wrogie jednostki, które są blisko wybranej ofiary są przerażane na 1,5 sekundy. Dodatkowo Urgot otrzymuje redukcję obrażeń skalującą się z poziomem umiejętności od 30 do 50%. Tarcze czarów, np. Banshee's Veil blokują umiejętność i przerywają ładowanie się Urgota. Dodatkowo zasięg umiejętności zwiększa się z poziomem umiejętności.

 

 

3.2 SKILL ORDER

 

Maksujemy skille w podanej kolejności:

 

1. Wariant, R>Q>E>W                                                          

 

                                       

 [Q] > [E] > [Q] > [W] > [Q] > [R] > [Q]> [E] > [Q] > [E] > [R] > [E] > [E] > [W] > [W] > [R] > [W] > [W]    

 

 

 2. Wariant, R>Q>W>E

 

 [Q] > [E] > [Q] > [W] > [Q] > [R] > [Q]> [W]> [Q] > [W] > [R] > [W] > [W] > [E] > [E] > [R] > [E] > [E]             

 

 

 

   W 99% przypadków zaczynamy z [Q], weźmiemy [W] pierwsze tylko wtedy, gdy przeciwnik ma mocne obijanie i chcemy je choć trochę zmniejszyć, czyt. Pantheon. Następnie jeżeli zacząłeś z [Q], masz wybór co wybrać, W aby mieć trochę cc i tarczę lub [E] aby móc trochę poobijać przeciwnika. Tutaj sprawa się trochę komplikuje, ponieważ twoje combo zacznie się dopiero na 3 poziomie, gdy będziesz miał 2 punkty w [Q], a czasem twoje kombo zacznie się od 4 lvl wzwyż. Zakładając, że chcesz zabić przeciwnika na 3 poziomie, to bierzesz na 3 poziomie [Q]. Jeżeli chcesz rozłożyć swoje 3 spelle, to możesz zacząć z [Q], [W], [E] na początek, ale głównie będziesz chciał/a wziąć [Q] i wzmocnić obrażenia. Następnie maksujemy [Q] aż do piątego poziomu włącznie. Na 6., 11. i 16. poziomie bierzemy punkt w Ultimate. Następnie ulepszamy [Q] na 7. poziomie, potem [E], [Q] i [E]. Oczywiście mamy wybór maksowania [W], ale osobiście wolę większe obrażenia i bardziej zredukowany pancerz przeciwnika. Następnie mamy 2 punkty do [E], dzięki czemu jest ta umiejętność na 5. poziomie. Dokończamy ulepszanie umiejętności poprzez rozłożenie dwóch punktów na 2. kolejnych poziomach w [W], a na 17. i 18. poziomie powtarzamy poprzedni punkt. Osobiście polecam pierwszy wariant, lecz zaznaczając, że jeżeli przegrywamy na linii, to nie ma sensu maxować [E], ponieważ warto mieć większą tarczę, niż nie aż tak potrzebny wtedy damage.

 

 

3.3 Summoner Spelle

 

Flash + Ignite

Flash to nasza forma ucieczki lub engage'u. Musimy go wziąć. Co do ignite'a, to bierzemy go głównie na mida, gdzie linia jest krótsza, przeciwnicy są bardziej squishy, a my chcemy to wykorzystać. Czasem wzięcie podpalenia jest ryzykowne, ponieważ gramy z nim do końca gry, ale jeżeli uznamy, że jest on lepszy niż inne spelle, weźmy Ignite.

 

Flash + Teleport

Jeszcze parę patchów temu zawsze brałem teleport na Urgocie, czy to na mida, czy na topa. Teraz wybieram go głównie na górną aleję. Nerfy, które go spotkały, np. usunięcie ulepszenia butów, które dawało zmniejszony czas odnowienia teleporta, flasha i ghosta oraz wydłużony czas trwania teleportacji o sekundę sprawiły, że wybieram go rzadziej, co nie sprawia, że nie jest mocny. Możemy z nim farmić spokojnie do łezki, a potem szybciutko wrócić na linię, a następny Teleport możemy użyć, aby pomóc innej linii. Dodam, że od 20. minuty możemy zacząć inicjację poprzez teleportację do totemu, a następnie ze zwiększoną prędkością zaskoczyć przeciwną drużynę i wyeliminować jednego z wrogów, dzięki naszemu [R].

 

Flash + Ghost

Ghost jest jednym ze spelli, które cenię, jest aktualnie w dobrej sytuacji, jeżeli brak nam Flasha, to możemy jeszcze użyć Ghosta, który nam potrafi uratować życie. Skaluje się z levelem postaci, więc nie ma mowy, aby był słaby w late game. Dobry wybór.

 

Flash + Heal

To raczej połączenie dla Urgota na AdCarry, gdzie nim raczej nie gram, chyba, że dostanę Autofilla, ale Heal czasem też się przyda na midzie, krótkotrwały bonus do prędkości poruszania się jest dobry, a ilość uzdrowienia może uratować nas lub sojusznika, np. na ganku.

 

Flash + Exhaust

Exhaust weźmiemy, jeżeli nie czujemy się jeszcze komfortowo z ignitem na Urgocie. Dobry przeciwko asasynom, jak Zed czy Talon. Pamiętajmy, że dodatkowo zmniejsza on armor przeciwników, więc będzie ich łatwiej wykończyć.

 

4. Przedmioty

 

Zaczynamy z Long Swordem i Refillable Potion, daje to nam przyjemne 10 ad, lekki sustain i nie musimy marnować złota na każdym powrocie na kolejne poty.

Jest to dla mnie optymalny start, czasem jednak zdarzy się, że nie czujesz się dobrze z tym startem, więc mogę polecić jeszcze Corruption Potion, Doran Blade lub Boots of Speed, jeżeli gramy przeciwko bohaterowi ze skillshotami, jak Ahri lub Illaoi i nie potrafimy unikać ich umiejętności.

 *

Tear of the Goddess - Kluczowy przedmiot, który powinien być kupiony jak najszybciej. Nie oznacza to jednak, że masz 750 złota to musisz się wrócić, ale warto to zrobić prędko.

Vision Ward - Tak, ward to nie item, bo nie dodaje obrażeń. Co z tego, 75 złota za większe poczucie spokoju przed wrogim dżunglerem to nie jest wygórowany koszt, szczególnie, że trwa on nawet całą grę, jeżeli go dobrze postawisz.

Mercury's Treads - Są to buty, które kupisz grając na maga na midzie, kto nie lubi +25 Odporności na Magię oraz unikalnego pasywu, który zmniejsza o 30 % efektywność większości CC w grze. Ich koszt wynosi 1100 złota. Będą to najczęściej kupowane przez Ciebie buty.

Ninja Tabi - Jest to wybór raczej na topa, gdzie również nim gram, unikalny pasyw zmniejszający o 10% mniejsze obrażenia z autoattacków przeciwnika bardzo pomaga w walce np. przeciw Jaxowi.

Boots of Swiftness - Buty, do których według mnie Riot za bardzo przyczepił, jeszcze kilka/kilkanaście patchów temu, były one najlepszymi butami. Teraz po wielu nerfach są nieco słabsze, ale gdy przeciwna drużyna ma dużo efektów spowolnienia, to polecam te buty. Ich koszt to 900 złota.

The Black Clever - Jest to pierwszy przedmiot, który chcesz zrushować. Jego składniki to Phage i Caulfield's Warhammer. Phage kupisz pierwsze, kiedy potrzebujesz dodatkowej szybkości podczas wyprowadzania autoattacków oraz gdy potrzebujesz zdrowia. Drugi składnik jest bardzo dobry, daje Ci 10% skrócenia czasu odnowienia i 25 obrażeń do ataku, a to wszystko za 1100 golda. Wybierzesz go pierwszego, kiedy nie potrzebujesz dodatkowego zdrowia, kiedy wygrywasz linię i ją kontrolujesz, wtedy dodatkowe obrażenia się przydadzą a cooldown na Urgocie jest kluczowy. Gdy masz już Black Clevera, który dodam jest bardzo tani, powinieneś mieć już trochę stacków na łezce, okolo 300-500, zależy to od gry.

Youmuu's Ghostblade – Riot oprócz dobrych statystyk daje nam jeszcze aktyw, dzięki któremu nasze trade'y są jeszcze mocniejsze. Jako iż nie składamy na Urgocie attack speeda, to nie możemy pogardzić 40%-owym boostem do tej statystyki oraz 20 procentowym boostem do prędkości na 6 sekund. Dzięki temu przedmiotowi jesteśmy już o wiele mocniejsi, nasze krótkie wymiany są nad wyraz mocne, a aktyw przedmiotu możemy używać zarówno ofensywnie, jak i defensywnie. Koszt przedmiotu jest również bardzo tani, jest to 3200 złota.

Manamune (Muramana) - Staty ma dość słabe na pierwszy rzut oka, ale nawet na 500 stackach już powinieneś zacząć zbierać na ulepszenie łezki na Manamune. Im szybciej to złożysz, tym lepiej, zyskasz dużo many, obrażeń, czyli to, czego Urgot potrzebuje. Item zmienia się po uzyskaniu 750 stacków i wtedy zaczyna się zabawa, masz już nawet 90-100 ad z tego itema na 100 stackach i 1000 many, a dodatkowo twoje ataki oraz twoje [Q] konsumują 3% aktualnej many, aby zadać dodatkowe 6% aktualnej many w fizycznych obrażeniach. Ważne! Efekt ten działa wyłącznie wtedy, gdy posiadamy więcej niż 20% maksymalnej many. Must have item. To wszystko za jakże tanie  2400 złota.

Death's Dance - Z Black Cleverem, Youmuu's Ghostblade i Death's Dance mamy już 40% skrócenia czasu odnowienia. Przedmiot ten bardzo lubię i cenię, wspaniale komponuje się z naszym pasywem, a kto nie pogardzi dodatkowo uzdrowieniem za zadawanie obrażeń. Jego jedyna wadą jest nieco wysoki koszt, bo kosztuje 3500 złota, ale nie jest to nasz pierwszy przedmiot, więc powinniśmy na niego i tak uzbierać.

Elixir of Wrath - Jest to elixir, który kupimy, gdy gra się przedłuża, mamy full build, kontrolujemy sytuację i chcemy dodatkowo wzmocnić nasze obrażenia, jak i uzdrawianie z Death's Dance.

Elixir of Iron - Kupimy go, gdy możemy z sukcesem zabić przeciwnego Prowadzącego lub Maga, ale potem chcemy jeszcze chwilę przeżyć. Daje nam +25% Nieustępliwości, więc dodatkowo pomoże, gdyż będziemy mieli najczęściej buty z Odpornością na magię.

 

Na ostatni przedmiot jest wiele opcji. Aby wybrać dobry, musicie ocenić plusy jakie otrzymacie, kupując dany przedmiot. Jako, iż tych przedmiotów jest wiele, to opiszę je równie szczegółowo, ale mam nadzieję, że trochę krócej. 

 

Ofensywne:

Maw of Malmortius - Wybierzemy go, gdy mamy duży problem z przeciwnym magiem. Dostajesz bęcki od przeciwnej LeBlanc lub Annie? Musisz to złożyc. Tarcza, która trwa przez 5 sekund i pochłania dużo obrażeń magicznych.

Lord Dominik's Regards - Dobry wybór, gdy gramy na przeciwników stackującym zdrowie, jak Sion, czy inni tankowie.

Mortal Reminder - Wybierzemy go, gdy przeciwna drużyna ma uzdrawiający się zespół, w tym bohaterów jak Soraka, Swain, czy Vladimir. Jest to dobry wybór, ale tylko w określonych przypadkach, wymienionych powyżej.

Mercurial Scimitar - Ulepszamy Quicksilver Sasha do Scimitara głównie w late game, gdy jest nam koniecznie potrzebny dodatkowy move speed i statystyki które nam daje, kupimy np. przeciwko wrogiej Ashe i jej [R].

The Bloodthrister - Kupimy go, gdy chcemy mieć dodatkowe obrażenia oraz, gdy chcemy wzmocnić leczenie z Death's Dance. Są lepsze wybory, gdyż Urgot nie atakuje zbyt często z podstawowego ataku.

Phantom Dancer - Szczerze, to nigdy tego nie kupuję, ale jeżeli komuś brakuje tego attack speedu, lubi kryt i 5% prędkości ruchu, to można go kupić. Za tym itemem stoi jego unikalny pasyw. Gdy znajdujesz się w promieniu 500 jednostek od widzialnego wrogiego bohatera, to zyskujesz 7% premii do prędkości ruchu i możliwość przenikania przez jednostki oraz ostatni zaatakowany atakiem podstawowym przez nas wrogi bohater zadaje nam o 12% mniej obrażeń przez 10 sekund. Jest to dobre, ponieważ często jesteśmy w zasięgu 500 jednostek, głownie z powodu naszego attack range'u, a druga część pasywu sprawia, że jesteśmy bardzo trudni do zabicia, kumulując go z pasywem Urgota.

 

Defensywne:

Frozen Heart - Niby dobry item, ale sytuacyjny, daje fajne statystyki, ale osobiście nie przepadam za tym przedmiotem. 20% cdr jest dla nas już useless, bo i tak mamy 40% z Black Cleverem. Można go kupić, gdy gramy przeciwko AD bohaterowi, lub na topie, gdy potrzebujesz pancerza przeciwko bohaterom zadającym fizyczne obrażenia i posiadającym attack speed, jak Jax.

Guardian Angel - Item, który wybieramy głównie ze względu na pasyw. Możliwość zainicjowania walki i nie zginienie chwilę po tym jest bardzo dobre, możemy wyczekać aż nam się odnowi tarcza na [W], poczekać na dołączenie drużyny, która zabiła wrogiego Marksmena. Sytuacyjny item.

Banshee's Veil - Item, który wybieramy głównie ze względu na pasyw. Jeżeli się boisz np. Ulta Annie, to możesz kupić ten przedmiot, polecam, gdy jest w przeciwnym teamie przynajmniej trzech magów.

Randuin's Omen - Rozpoczynasz teamfight i chcesz dodatkowo spowolnić przeciwników, po tym jak skończy Ci się fear? Dodatkowo -10% otrzymywanych obrażeń krytycznych, to dobry wybór, gdy denerwuje Cię wrogi Gangplank z Tristaną na AdCarry.

Spirit Visage -  Dobry wybór, jeżeli chcemy dodatkowo wzmocnić nasz heal z Death's Dance oraz, gdy przeciwny team ma dużo Magów.

Sterak's Gage - Dobry item, ma przyzwoitą tarczę jako pasyw. Kupimy, aby przeżyć chwilę dłużej w walce. Daje nam na 18. Poziomie 29 AD.

Zz'Rot Portal – Przedmiot sprawia, że jesteśmy bardziej twardzi, a weźmiemy go grając na topie, z Teleportem lub Ghostem, wzmacniając nasz potencjał do split pushu, dzięki aktywowi tego itemu.

Frozen Mallet - Tak naprawdę to useless, bo niby mamy nasze [W], które spowalnia, ale gdy przeciwnicy zniszczą nam tarczę, to już nie spowalniamy. A z tym itemem mamy nieskończone spowolnienie, coś dla tych, którzy lubią patrzeć jak ofiara nie może uciec. Osobiście nie polecam.

Sunfire Cape - Jeżeli chcesz zagrać Urgotem jako tank, to Sunfire Cape i parę wyżej wymienionych przedmiotów się na nim sprawdzi, ale po co być miernym obrońcą do zaczęcia walki, skoro wbijesz w środek walki i nie masz obrażeń, a w końcu i tak umrzesz. Tylko na topa.

Righteous Glory - Zamiennik Randuina, jeżeli brakuje nam zasięgu do Ulta, lub przeciwnicy nie składają krytów, można się pokusić o ten item.

Thornmail -  Są lepsze wybory, można kupić, gdy wroga drużyna opiera się na autoattackach, zadają głównie obrażenia fizyczne oraz, gdy nas focusują.

 

 

 

Początkowe przedmioty:

na AP - Łezka + Hexdrinker

na AD, typu Zed - Łezka + Serrated Dirk/Caulfield's Warhammer

na postać leczącą się (Swain) - Łezka + Executioner's Calling

 

Niebieski trinket - wymieniamy na 9lvl'u. Posiada duży zasięg i można go używać co (148 - 99 sekund, w zależności od poziomu bohatera). Trinket nie znika, jednak jest widoczny, nie można się do niego teleportować oraz wystarczy jeden autoattack, żeby go zniszczyć.

 

 

5. Przeciwnicy.

 

Jako, iż jest to szczegółowy poradnik zarówno na środkową, jak i górną aleję, to wymieniam wszystkich bohaterów, których na tych linii spotkałem. Ostrzegam, jest ich dużo.

 

Spoiler

 

6.1 Early Game

 We wczesnej fazie gry mamy dwie możliwości. Pierwsza to ofensywne granie i staranie się o pierwszą krew. Gramy wtedy tak, jakbyśmy nie mieli dużo do stracenia, lecz pamiętajcie, wszystko ze zdrowym rozsądkiem. Drugą opcją jest pasywne granie, tak, aby powoli się wyskalować. Musimy wybrać już przed meczem, którą opcję wybierzemy, a co najwyżej w trakcie gry je korygować. Można te dwie opcje również łączyć. Warto podczas ładowania się rozgrywki zobaczyć z kim będziemy mieć do czynienia poprzez różne popularne strony. Staramy się przy okazji stackować łezkę poprzez last hitowanie z [Q], uważajcie na manę i nie przesadźcie.

 

6.2 Mid Game

 Jesteśmy już trochę wyskalowani, zaczynamy bić już duże obrażenia i jest to dla nas czas, gdy jesteśmy najsilniejsi. Teraz musimy grać jeszcze mądrzej, nie możemy głupio umierać, staramy się robić dobre ShotCalle i staramy się kontrolować mapę. Im bardziej powiększymy swoją przewagę nad wrogiem, tym lepiej. Im dłuższa gra, tym Urgot jest słabszy. Nie jest to zawsze regułą, bo czasem się zdarzy, że możemy zabijać bez problemu na podstawowe combo ([E]+3x [Q]) wroga, lecz nie zawsze to będzie możliwe. Pamiętajmy, że nie jesteśmy zawsze mięsem armatnim, aby zainicjować, owszem możemy to zrobić ale wtedy, gdy przeciwnik zrobi błąd, jest w odosobnieniu i nikt mu nie pomoże.

 

6.3 Late Game

 Mamy już większość itemów, osiągnęliśmy maksimum obrażeń i zaczynamy siać postrach. [R] Urgota ma już 850 zasięgu i można jeszcze efektywniej wyłapywać źle ustawionych Carrych. Gramy mądrze, nie biegamy za killem i w szczególności: Nie flashujemy za celem, który zrobił to samo, aby uniknąć naszego jeszcze nie użytego, trzeciego [Q], po wcześniejszym trafieniu wroga naszym [E]. Skończy się to dla nas najpewniej śmiercią, a nie zawsze zabójstwem, bo może wróg ma jeszcze Heala.

 

7. Tips and Tricks

Umówmy się. Urgot nie ma jakichś zawiłych combo, czy umiejętności, polega raczej na ograniu i wiedzy. Jedną ze sztuczek na Urgocie jest combo [R] + Flash. Kiedy zpuszowałeś/aś i gankuje Ciebie wrogi dżungler, jak Lee Sin czy inni, to możemy ich zaskoczyć, używając na nich R, a następnie po zamianie miejsc, jeżeli jest to konieczne, to dopełnienie tego flashem, który jest wtedy opcjonalny. Uwielbiam, gdy gram przeciwko Lee Sinowi i ten próbuje mnie wykopać do swojego middera/toppera. Po prostu załączam na niego [R] i to ja In-Secuję jego. Bardzo satysfakcjonująca sztuczka.

Kolejną sztuczką jest wcześniej już opisywane mądre granie, gdy trafimy [E], używając [Q] przez chwilę mamy to na cooldownie. Jest to czas, w którym możemy się ruszać, pozycjonować, unikać wrogich umiejętności. Może nie jest to sztuczka ale na pewno jest to coś, o czym warto wspomnieć.

Można użyć [W] podczas castowania [R], bo czasem nie zdąży nam się ona załadować i będziemy musieli użyć naszej Super Umiejętności na sam koniec, warto wtedy wzmocnić efekt naszym [W].

Po zakończeniu działania Corrosive Charge'a starajmy się osłabić naszą umiejętnością pasywną jak największą ilość przeciwników.

Jeżeli staramy się jak najszybciej nastackować Tear of the Goddess, możemy lasthitować szybką sekwencją AA > [Q], by mieć pewność, że część kosztu many zostanie nam zwrócone. Warto podczas pobytu w bazie używać Acid Huntera parę razy, aby dały nam darmowe stacki do łezki.

Musimy ostrożnie dobierać cel, którym trafimy naszym [E]. Nie chcemy, by bohaterowie o większym rozmiarze niż przeciwna Tristana blokowały nasz główny cel.

 

9. Podsumowanie

Wiem, że Urgot to nie jest ulubiony bohater większości graczy na Summoner’s Rift, ani, że nie cieszy się wysoką popularnością, co nie zmienia faktu, że uwielbiam nim grać, sprawia wiele frajdy, ma swoje wady i zalety. Można go uwielbiać lub nienawidzić. Polecam zakup do niego skórek, a w szczególności Battlecast Urgota, który wygląda przepięknie.

 

10. Podziękowania

Serdecznie dziękuję za pomoc przy tworzeniu tego słowotoku, zwanego poradnikiem dla Urgota użytkowniczce o nicku Deelya oraz użytkowniku o nicku UrGod Tazol. Bez Was ten poradnik byłby o wiele uboższy i jestem Wam bardzo wdzięczny. Dziękuję wszystkim, którzy przeczytali ten poradnik i życzę Wam powodzenia w graniu nim, jeżeli macie na to ochotę. :) Zachęcam do komentowania i dzielenia się swoimi uwagami. Postaram się na wszystko znaleźć stosowną odpowiedź.

 

312xq39.png


  • 9

Finito
  • Członkowie społeczności
  • 368 postów
  • Srebro IV
  • Skąd:Warszawa/Międzyrzec
  • EUNE Nick:Fíníto
  • Last active: 03 kwi 2017 07:31
  • Joined: 15 kwi 2015
Poradnik dobry, nawet bardzo, acz kilka perełek się znajdzie. Dziwi mnie brak choćby słowa o Deathfire Touch, który w połączeniu z armor pene z 1 drzewka daje więcej przeciw tankom oraz overall w late. Nie zgadam się z tezą, że Singed ma słabe late. Mimo całej mojej wielkiej sympatii do TFa - nie jest to zbyt szybki champ, nawet z runami na ms ma ledwie 350 movementu bez itemów, co nie jest rekordem. Acz ogólnie pochwalam mocno.
  • 2

Jan Rengar Drugi
  • Członkowie społeczności
  • 951 postów
  • Ten typ co gra kotem
  • Skąd:Runeterra
  • EUNE Nick:Dforak
  • Last active: 08 wrz 2018 14:17
  • Joined: 16 kwi 2015

Przefiltorwałem wzrokiem tak ogólnie i przeszedłem od razu do matchupów, a dokładniej do Riven i Rengara.
Co do Riven to się zgadzam: Urgot to squishy bestia jak nikogo nie pacnie, nie ma szans na reakcję na chociażby jakieś The Shy, można go zrobić na dwa sposoby - albo E>W>Q max i bić po twarzy przyjmując jego DMG na shielda albo klasycznie Q>E>W /// Q>W.E. Przegrywa swoją stosunkowo niską mobilnością i średnią odpornością na błyskawiczny burst.

Co do Rengara- nie. Po 6, fakt, mogą się pojawić pewne problemy w związku z jego ultimate, ale na poziomach 1-5 jest kompletnie bezbronny w stosunku do Rengara.


  • 1

Nicram
  • Członkowie społeczności
  • 7 postów
  • Unranked
  • Skąd:Lublin
  • EUNE Nick:Nicram
  • Last active: 27 sie 2017 13:02
  • Joined: 30 lip 2016

@Finito

Dzięki za pochwalenie mojej pracy, co do Deathfire Touch, to prawda, nie wspomniałem o tej specjalizacji, Wiem, że jest ona dla niego lepsza OGÓŁEM, aczkolwiek wolę zabijanie przeciwników na E + 3x Q. Z Thunderlordem mam po prostu ogromne obrażenia w jeden cel, dzięki którym mogę go wyelimnować. Deathfire Touch dałby mi więcej ogólnie obrażeń ale nie jestem pewien czy byłbym w stanie wykorzystać w pełni jego potencjał, co nie oznacza, że nie jest on warty dwóch słów. Jutro o tej masterce dopiszę to i owo.

Co do Singeda, to miałem na myśli, to że według mnie nie wnosi on dużo do drużyny, można go obijać, gdy próbuje użyć [E] na naszego Carry, lecz zanim to zrobi, to my się od niego wycofamy na bezpieczną odległość, która sprawia, że nawet jak go użyje, to jego drużyna nie może z tym faktem dużo zrobić. 

Co do Twisted Fate'a, to po prostu widzę często na nim przedmioty, które zwiększają jego Movement speed, więc wydaje mi się bardzo szybki, dodatkowo grają oni z Ghostem, co wzmacnia dodatkowo moją tezę. Wybacz, że o tym nie wspomniałem. Dzięki :)


  • 0

Xeerix
  • Członkowie społeczności
  • 188 postów
  • Brąz I
  • Last active: 07 maj 2017 19:13
  • Joined: 25 kwi 2015

Dobry poradnik, mnie się nie przyda bo urgotem nie gram, ale widać że jest dobrze zrobiony, a nie jak wiele innych na "odpierdziel". Zwróciłem uwagę na matchupy, np. przy Azirze, Ahri, Anivi, Kacie, Zedzie, Rengarze wydaję mi się, że poziom trudności gry na te postacie, może być różny pod względem tego jak ktoś nimi zagra, bo np. taki Azir to skillowa postać, słabego zaorasz a jak się trafi na jakiegoś otp albo maina to już trudno o przetrwanie.


  • 1

Nicram
  • Członkowie społeczności
  • 7 postów
  • Unranked
  • Skąd:Lublin
  • EUNE Nick:Nicram
  • Last active: 27 sie 2017 13:02
  • Joined: 30 lip 2016

@Gracz Górnej Alei

Prawda, dzięki za komentarz :)

Miałem do czynienia z najlepszymi Rengarami na EUNE i na świecie, którzy mają tą postacią ponad 1000 gier i to prawda, na takiego Rengara jest ciężko wygrać ale każdy wie, że Rengar Main = najczęściej osoba skora do Flejmu itp. co jest dla nas zaletą. 


Dobry poradnik, mnie się nie przyda bo urgotem nie gram, ale widać że jest dobrze zrobiony, a nie jak wiele innych na "odpierdziel". Zwróciłem uwagę na matchupy, np. przy Azirze, Ahri, Anivi, Kacie, Zedzie, Rengarze wydaję mi się, że poziom trudności gry na te postacie, może być różny pod względem tego jak ktoś nimi zagra, bo np. taki Azir to skillowa postać, słabego zaorasz a jak się trafi na jakiegoś otp albo maina to już trudno o przetrwanie.

 

Dzięki za komentarz, całkowicie się zgadzam z Twoimi słowami, często o tym wspominałem w zakładce "Przeciwnicy". Nie jest łatwo wygrać na dobrego gracza każdego z wymienionych przez Ciebie bohaterów. Należy ich respektować i uważać. :)


  • 0

Bill
  • Członkowie społeczności
  • 1 246 postów
  • Władca wszystkiego co istnieje, zwany przez ludzi Bogiem
  • Last active: 04 sty 2018 22:12
  • Joined: 15 kwi 2015

Aż mi się przypomniało jak ostatnio carrowałem Urgotem w dżungli. Przegraliśmy bo:

1. Grałem duo z jakimś niższym poziomem i kompletnie nic nie ogarniał.

2. Team nafeedował mimo bardzo dobrych ganków. (najmocniej feednięty teemo i zed)

W early 4/1 nawet miałem. Potem się posypało. Ten slow jest potężny podczas ganków.

W ogóle Urgot jakiś op ostatnio się zrobił. Tylko nikt nim nie gra przez tego zapowiedzianego reworka. (no chyba że tylko yorick miał mieć z tej dwójki)

 

Edit. A przynajmniej wydaje mi się że miał niższy poziom. Właściwie to chyba nawet rankedy z nim czasem grałem bo myślałem że na normale zaprasza. (po nicku skojarzyłem że nie potrafi grać więc pomyślałem że na rankedy się nie odważy iść) Pewnie jest teraz niedługo po wbiciu tego 30.

 

Edit2. Nagrałbyś jakąś grę urgotem na tej stronie? Chętnie zobaczyłbym chociaż raz w życiu jakiegoś maina urgota. 


  • 0

http://www.cda.pl/video/50993966 - Wyjaśnienie zmiany nicku i ikony (intro)

Wszystko co piszę po północy ma znacznie większą szansę być totalnym bełkotem śpiącego człowieka.


Nicram
  • Członkowie społeczności
  • 7 postów
  • Unranked
  • Skąd:Lublin
  • EUNE Nick:Nicram
  • Last active: 27 sie 2017 13:02
  • Joined: 30 lip 2016

Aż mi się przypomniało jak ostatnio carrowałem Urgotem w dżungli. Przegraliśmy bo:

1. Grałem duo z jakimś niższym poziomem i kompletnie nic nie ogarniał.

2. Team nafeedował mimo bardzo dobrych ganków. (najmocniej feednięty teemo i zed)

W early 4/1 nawet miałem. Potem się posypało. Ten slow jest potężny podczas ganków.

W ogóle Urgot jakiś op ostatnio się zrobił. Tylko nikt nim nie gra przez tego zapowiedzianego reworka. (no chyba że tylko yorick miał mieć z tej dwójki)

 

Edit. A przynajmniej wydaje mi się że miał niższy poziom. Właściwie to chyba nawet rankedy z nim czasem grałem bo myślałem że na normale zaprasza. (po nicku skojarzyłem że nie potrafi grać więc pomyślałem że na rankedy się nie odważy iść) Pewnie jest teraz niedługo po wbiciu tego 30.

 

Edit2. Nagrałbyś jakąś grę urgotem na tej stronie? Chętnie zobaczyłbym chociaż raz w życiu jakiegoś maina urgota. 

Dzięki za komentarz, 

Co do Urgota w dżungli, to nie mogę się wypowiedzieć, nigdy nim tam nie grałem, a grałem tam nawet Zyrą (przed reworkiem), aż go spróbuję tam na normalku.

 

Odnośnie Edit2. to dzięki za podesłanie tej strony, widzę ją na oczy pierwszy raz. Postaram się dzisiaj nagrać jakąś moją grę. Chciałem w tym poradniku uwzględnić jakieś moje sztuczki poprzez video, lecz nie mam możliwości zrobienia takiego czegoś. Dzięki :)


  • 0

tomangelo
  • Członkowie społeczności
  • 669 postów
  • Srebro I
  • Last active: 05 wrz 2018 23:09
  • Joined: 16 cze 2015

W ogóle Urgot jakiś op ostatnio się zrobił. Tylko nikt nim nie gra przez tego zapowiedzianego reworka. (no chyba że tylko yorick miał mieć z tej dwójki)

 

Zapowiedziane mają chyba obaj, ale wg. plotki Yorick wyjdzie w tegoroczny Harrowing, gdy Urgot wciąż jest na etapie Soon™


  • 2

Nicram
  • Członkowie społeczności
  • 7 postów
  • Unranked
  • Skąd:Lublin
  • EUNE Nick:Nicram
  • Last active: 27 sie 2017 13:02
  • Joined: 30 lip 2016

Zapowiedziane mają chyba obaj, ale wg. plotki Yorick wyjdzie w tegoroczny Harrowing, gdy Urgot wciąż jest na etapie Soon™

I bardzo dobrze, Yorick potrzebuje reworku, chociaż fajnie mi się nim grało, a co do Urgota, to jest on po prostu nieznośny. Jest albo zbyt dobry albo bezużyteczny. Niestety ale Urgot też potrzebuje reworku, mam nadzieję, że go tym nie zniszczą, jak Mordekaisera. Dzięki ;)


  • 0

Slave Knight Gael
  • Członkowie społeczności
  • 935 postów
  • Złoto V
  • Last active: 16 lut 2018 00:28
  • Joined: 15 kwi 2015
Asasyn w tej grze skupia się na jak najszybszym zabiciu wybranego targetu (z reguły jest to ADC/APC) i najlepiej ucieczce z tego procederu w jednym kawałku. Urgot, który nie ma bursta a DPS (chyba, że overfed, ale wówczas burstuje DPS’em, zresztą, wtedy wszystkie champy overfed mają bursta), a jego skillset podchodzi typowo pod bruisera (bo przykładowo "insec" to co innego jak ult Urgota?) ma być do tej klasy zaliczany? Moim zdaniem Urgot jest najzwyczajniejszym w świecie bruiserem, swojego rodzaju anty-asasynem, z tym, że ranged. Poza tym jak piszesz po polsku to nie pisz "assassynem", bo takiego słowa o ile mi wiadomo w ogóle nie ma. Masz albo asasyn, albo assassin.
 
A propos plusów / minusów - raczej mało ogarnięte to wszystko jest… “łatwe farmienie”, a potem kolejnym plusem jest to, że “lasthit z Q daje nam manę (...). Czy to nie podchodzi pod to samo? Łatwo jest uzyskać 40% CDR? A na kim nie? Wystarczy mieć golda. Szczególnie, że teraz praktycznie każdy item daje CDR. Dalej, Urgot ma krótki czas odnowienia skilli? Nie powiedziałbym. Tę cechę można przypisać Sonie czy Yasuo, Urgot ma je co najmniej średnie, jedynie na Q ma krótkie. Jasne, z 40% CDR stają się one całkiem spamowalne, no ale skille której postaci nie stają się spamowalne po dobiciu 40% CDR? Kolejna rzecz - nie “passyw” tylko pasyw. Co mnie ciekawi, najpierw piszesz, że Urgot jest tanky "assassynem", a potem pierwszy minus postaci jaki wypisujesz to to, że jest squishy. Prawdopodobnie chodzi ci o early, ale sądzę, że “papierowych” postaci jest znacznie więcej na tym etapie gry i jest to ogólna cecha wszystkich postaci. Potem natomiast masz mocną tarczę i możliwość kupienia defensywnej itemizacji. “Łatwy do zabicia na ganku szczególnie jak nie ma flasha” no pls, niełatwiej było napisać “brak mobilności”? Więcej mi się nie chce pisać na ten temat, ale nietrudno by znaleźć więcej skaz. A i zastanawia mnie pytanie - przez wszystkie sezony jakie grałem Urgot miał dobre early, świetne mid i słabe late. Co się takiego stało, że teraz ma słabe early, świetne mid i świetne late?
 
Masterki spoko, zastanowiłbym się na twoim miejscu jedynie nad zamianą dodatkowego AD/AP na LS/SV. To drugie od razu zapewnia ci jakiś sustain, w dodatku SV fajnie leży na Urgocie ze względu na jego Q i imo lepiej skaluje się do late’a.
 
Runy też ok, ale vs AD champy zastanowiłbym się nad scaling armorem. Są lepsze już od 6-tego levela, a to właśnie na tym levelu takie picki jak Zed czy Talon stanowią zagrożenie. Ale to jak kto woli. A co do scaling many - ciekawy pomysł i w sumie przekonuje mnie vs full AD teamy (dmg, tarcza, manasustain), ale MR/18 jest jak najbardziej dobrym zamiennikiem, bo w enemy zawsze mamy do czynienia z obrażeniami magicznymi, nawet jak to bazówki i support. Nie będę opisywać już jak działają resisty, że im mniej ich mamy tym większą mają wartość, po prostu napiszę, że MR/18 sprawdzi się nawet na full AD teamy w 99% wypadkach, bo dość mocno neguje nam bazowe obrażenia przeciwników, a przy tym daje nam większą swobodę w itemizacji.
 
Skille spoko, ale irytuje mnie tylko fakt, że przy każdym skillu tak jakbyś CTRL+C i CTRL+V skądś strzelał. Tak “golemowo”.
 
Skill order mogłeś już w jakimś screenie zapodać, bo ponownie, niewygodnie się na to patrzy.
 
Co do itemizacji, niby spoko, ale po co wymieniasz każdy defensywny item. Jakiś Sunfire Cape czy Phantom Dancer, toż to jest troll. Poza tym "tanie 2000 golda” brzmi dziwacznie. Tani może być item i może on kosztować tanio, czyli 2000 golda. ZZ’Rot Portal zwiększa nam potencjał do splitpushu przez aktyw, nie pasyw. Początkowe itemy na Zeda to też śmieszna sprawa, “łezka + AD”, super początkowe itemy :^) I jeszcze ta emotka na koniec, no imo mało quality.
 
Matchupów wszystkich nie czytałem, raczej jedynie te, które mnie interesowały. Osobiście uważam, że Singed powinien być łatwiejszy (poza tym serio? słabo się skaluje? im dłużej in-game tym mocniejszy jest), Anivia trudniejsza (od kiedy Anivią się farmi z Q?), Irelia również nie powinna sprawiać takich problemów jakie opisujesz (early jest słaba, dopiero post6 jest problematyczna, ale ciągle jest squishy i imo jest to dość close pojedynek). Szczerze mówiąc jak przeleciałem okiem to większość tych ocen jest imo kompletnie nietrafiona. Viktor 3/10? Wukong 7/10? Yasuo 9/10? TF 7,5/10? Garen 5/10? Riven 8,5/10? Poppy 5/10? GP 2,5/10? Jayce “gorsza wersja Urgota”? Nasus też trudniejszy imo, w early ez, ale po budowie FH moim zdaniem powinieneś się zesrać aniżeli go zabić, o ile lane był even. Pantheon nie ma oceny. Imo trochę absurdu w tym cały punkcie. W ogóle powinieneś skalę ocen zmniejszyć do 5-6-tki.  
 
“Sztuczki” to mógłbys “tips n’ tricks” napisać, bo to słowo sztuczki brzmi jak dla 12-latka. Ale to tylko moja subiektywna opinia. Inna sprawa, czemu piszesz tutaj “[Q]”, a w innych punktach po prostu “Q”?
 
Za porady “jak grać na Urgota” to powinieneś order uśmiechu dostać. Przecież tam nic nie ma, każdy średniorozgarnięty szympans wie, żeby się chować przed jego E, które nawiasem mówiąc nas nie zrani, ale umożliwi użycie na nas Q, które natomiast nas zrani. I tylko tyle wiemy. Najlepiej jakbyś cały punkt skasował.
 
Podsumowanie jest do kitu, bo jest to nie jest podsumowanie.
 
Koniec końców - wiedza merytoryczna jest, ale ten cały poradnik ma bardzo kiepską oprawę i niewygodnie się go czyta. Myślę, że jakbym miał trochę więcej czasu to powymieniałbym jeszcze kawał wad. 5/10 ode mnie. I zanim ktokolwiek napisze “nie liczy się oprawa, skoro jest multum ciekawych informacji” - gówno prawda, to tak jakbyś podał smaczne jedzenie w nieumytej stajni i na połamanym talerzu. I weź proszę ogarnij tego “assassyna”, “passywa” i niepotrzebne pisanie części wyrazów wielką literą (“Lisiczkę”, “Tank”, Mag”, multum tego, w ogóle - “Mocny Ptak”, seriously?), bo to naprawdę kłuje.

  • 0

Bill
  • Członkowie społeczności
  • 1 246 postów
  • Władca wszystkiego co istnieje, zwany przez ludzi Bogiem
  • Last active: 04 sty 2018 22:12
  • Joined: 15 kwi 2015

Dzięki za komentarz, 

Co do Urgota w dżungli, to nie mogę się wypowiedzieć, nigdy nim tam nie grałem, a grałem tam nawet Zyrą (przed reworkiem), aż go spróbuję tam na normalku.

 

Odnośnie Edit2. to dzięki za podesłanie tej strony, widzę ją na oczy pierwszy raz. Postaram się dzisiaj nagrać jakąś moją grę. Chciałem w tym poradniku uwzględnić jakieś moje sztuczki poprzez video, lecz nie mam możliwości zrobienia takiego czegoś. Dzięki :)

Patrzę twoją historię gier i widzę Urgota w dżungli. Całkiem nieźle ci poszło. 

Napisz tutaj jak już nagrasz jakąś rankingową grę nim. Albo nawet normalną. 

Jak wciśniesz tamten guzik to to nagra wszystkie następne gry które zaczną się (pierwsza z nich) maksymalnie po 15 minutach od wciśnięcia guzika i mają między sobą maksymalnie 15 minut odstępu. Jest też dodatek do overwolfa który pokazuje ci ten przycisk w ekranie ładowania gry. 


  • 1

http://www.cda.pl/video/50993966 - Wyjaśnienie zmiany nicku i ikony (intro)

Wszystko co piszę po północy ma znacznie większą szansę być totalnym bełkotem śpiącego człowieka.


Nicram
  • Członkowie społeczności
  • 7 postów
  • Unranked
  • Skąd:Lublin
  • EUNE Nick:Nicram
  • Last active: 27 sie 2017 13:02
  • Joined: 30 lip 2016

 

Asasyn w tej grze skupia się na jak najszybszym zabiciu wybranego targetu (z reguły jest to ADC/APC) i najlepiej ucieczce z tego procederu w jednym kawałku. Urgot, który nie ma bursta a DPS (chyba, że overfed, ale wówczas burstuje DPS’em, zresztą, wtedy wszystkie champy overfed mają bursta), a jego skillset podchodzi typowo pod bruisera (bo przykładowo "insec" to co innego jak ult Urgota?) ma być do tej klasy zaliczany? Moim zdaniem Urgot jest najzwyczajniejszym w świecie bruiserem, swojego rodzaju anty-asasynem, z tym, że ranged. Poza tym jak piszesz po polsku to nie pisz "assassynem", bo takiego słowa o ile mi wiadomo w ogóle nie ma. Masz albo asasyn, albo assassin.
 
A propos plusów / minusów - raczej mało ogarnięte to wszystko jest… “łatwe farmienie”, a potem kolejnym plusem jest to, że “lasthit z Q daje nam manę (...). Czy to nie podchodzi pod to samo? Łatwo jest uzyskać 40% CDR? A na kim nie? Wystarczy mieć golda. Szczególnie, że teraz praktycznie każdy item daje CDR. Dalej, Urgot ma krótki czas odnowienia skilli? Nie powiedziałbym. Tę cechę można przypisać Sonie czy Yasuo, Urgot ma je co najmniej średnie, jedynie na Q ma krótkie. Jasne, z 40% CDR stają się one całkiem spamowalne, no ale skille której postaci nie stają się spamowalne po dobiciu 40% CDR? Kolejna rzecz - nie “passyw” tylko pasyw. Co mnie ciekawi, najpierw piszesz, że Urgot jest tanky "assassynem", a potem pierwszy minus postaci jaki wypisujesz to to, że jest squishy. Prawdopodobnie chodzi ci o early, ale sądzę, że “papierowych” postaci jest znacznie więcej na tym etapie gry i jest to ogólna cecha wszystkich postaci. Potem natomiast masz mocną tarczę i możliwość kupienia defensywnej itemizacji. “Łatwy do zabicia na ganku szczególnie jak nie ma flasha” no pls, niełatwiej było napisać “brak mobilności”? Więcej mi się nie chce pisać na ten temat, ale nietrudno by znaleźć więcej skaz. A i zastanawia mnie pytanie - przez wszystkie sezony jakie grałem Urgot miał dobre early, świetne mid i słabe late. Co się takiego stało, że teraz ma słabe early, świetne mid i świetne late?
 
Masterki spoko, zastanowiłbym się na twoim miejscu jedynie nad zamianą dodatkowego AD/AP na LS/SV. To drugie od razu zapewnia ci jakiś sustain, w dodatku SV fajnie leży na Urgocie ze względu na jego Q i imo lepiej skaluje się do late’a.
 
Runy też ok, ale vs AD champy zastanowiłbym się nad scaling armorem. Są lepsze już od 6-tego levela, a to właśnie na tym levelu takie picki jak Zed czy Talon stanowią zagrożenie. Ale to jak kto woli. A co do scaling many - ciekawy pomysł i w sumie przekonuje mnie vs full AD teamy (dmg, tarcza, manasustain), ale MR/18 jest jak najbardziej dobrym zamiennikiem, bo w enemy zawsze mamy do czynienia z obrażeniami magicznymi, nawet jak to bazówki i support. Nie będę opisywać już jak działają resisty, że im mniej ich mamy tym większą mają wartość, po prostu napiszę, że MR/18 sprawdzi się nawet na full AD teamy w 99% wypadkach, bo dość mocno neguje nam bazowe obrażenia przeciwników, a przy tym daje nam większą swobodę w itemizacji.
 
Skille spoko, ale irytuje mnie tylko fakt, że przy każdym skillu tak jakbyś CTRL+C i CTRL+V skądś strzelał. Tak “golemowo”.
 
Skill order mogłeś już w jakimś screenie zapodać, bo ponownie, niewygodnie się na to patrzy.
 
Co do itemizacji, niby spoko, ale po co wymieniasz każdy defensywny item. Jakiś Sunfire Cape czy Phantom Dancer, toż to jest troll. Poza tym "tanie 2000 golda” brzmi dziwacznie. Tani może być item i może on kosztować tanio, czyli 2000 golda. ZZ’Rot Portal zwiększa nam potencjał do splitpushu przez aktyw, nie pasyw. Początkowe itemy na Zeda to też śmieszna sprawa, “łezka + AD”, super początkowe itemy :^) I jeszcze ta emotka na koniec, no imo mało quality.
 
Matchupów wszystkich nie czytałem, raczej jedynie te, które mnie interesowały. Osobiście uważam, że Singed powinien być łatwiejszy (poza tym serio? słabo się skaluje? im dłużej in-game tym mocniejszy jest), Anivia trudniejsza (od kiedy Anivią się farmi z Q?), Irelia również nie powinna sprawiać takich problemów jakie opisujesz (early jest słaba, dopiero post6 jest problematyczna, ale ciągle jest squishy i imo jest to dość close pojedynek). Szczerze mówiąc jak przeleciałem okiem to większość tych ocen jest imo kompletnie nietrafiona. Viktor 3/10? Wukong 7/10? Yasuo 9/10? TF 7,5/10? Garen 5/10? Riven 8,5/10? Poppy 5/10? GP 2,5/10? Jayce “gorsza wersja Urgota”? Nasus też trudniejszy imo, w early ez, ale po budowie FH moim zdaniem powinieneś się zesrać aniżeli go zabić, o ile lane był even. Pantheon nie ma oceny. Imo trochę absurdu w tym cały punkcie. W ogóle powinieneś skalę ocen zmniejszyć do 5-6-tki.  
 
“Sztuczki” to mógłbys “tips n’ tricks” napisać, bo to słowo sztuczki brzmi jak dla 12-latka. Ale to tylko moja subiektywna opinia. Inna sprawa, czemu piszesz tutaj “[Q]”, a w innych punktach po prostu “Q”?
 
Za porady “jak grać na Urgota” to powinieneś order uśmiechu dostać. Przecież tam nic nie ma, każdy średniorozgarnięty szympans wie, żeby się chować przed jego E, które nawiasem mówiąc nas nie zrani, ale umożliwi użycie na nas Q, które natomiast nas zrani. I tylko tyle wiemy. Najlepiej jakbyś cały punkt skasował.
 
Podsumowanie jest do kitu, bo jest to nie jest podsumowanie.
 
Koniec końców - wiedza merytoryczna jest, ale ten cały poradnik ma bardzo kiepską oprawę i niewygodnie się go czyta. Myślę, że jakbym miał trochę więcej czasu to powymieniałbym jeszcze kawał wad. 5/10 ode mnie. I zanim ktokolwiek napisze “nie liczy się oprawa, skoro jest multum ciekawych informacji” - gówno prawda, to tak jakbyś podał smaczne jedzenie w nieumytej stajni i na połamanym talerzu. I weź proszę ogarnij tego “assassyna”, “passywa” i niepotrzebne pisanie części wyrazów wielką literą (“Lisiczkę”, “Tank”, Mag”, multum tego, w ogóle - “Mocny Ptak”, seriously?), bo to naprawdę kłuje.

 

Na tę chwilę nie mam jak odpowiedzieć na ten komentarz, z powodu braku czasu. Jutro powinienem poprawić błędy i odnieść się szczegółowo do Twojego komentarza. Wielkie dzięki. 

 

Edit:  

Bardzo dziękuję za Twój komentarz, szczerze liczyłem na takie podejście do tematu i jestem Ci za to wdzięczny. Oczywiście nikt nie jest idealny, robiłem ten poradnik trochę za szybko, nie miałem czasu na przeczytanie go od nowa, stąd te błędy. Nie wiem skąd mi się wzięło "assassyn", czy "passyw" i za to przepraszam, wydaje mi się, że wszystkie takie błędy już poprawiłem. Chyba tyle odnośnie wstępu. 

 

Co do Twojej definicji asasyna, to mogę się zgodzić, w tym, że gdy Bruisera buduje się jak Asasyna, to już chyba Bruiserem nie jest, lecz czymś w stylu anty-asasyna, jak to nazwałeś. Również przyznaję się do błędu.

 

Plusy i minusy już poprawione, mam nadzieję, że dostatecznie dobrze, lecz zachowałem niektóre z nich, ponieważ wydają mi się być dobre i pomimo Twojej jakże słusznej obserwacji i Twojego zdania, to zadecydowałem, aby zostały tak, jak są. Odnośnie Twojego pytania 

 

 

A i zastanawia mnie pytanie - przez wszystkie sezony jakie grałem Urgot miał dobre early, świetne mid i słabe late. Co się takiego stało, że teraz ma słabe early, świetne mid i świetne late?

to chcę to wyjaśnić. Owszem, Urgot ma przeciętne early, nie chodzi mi o to, że jest słabe, jest to spowodowane koniecznością zbudowania łezki, co prawda może być dobry na 3. poziomie i starać się o First Blooda, ale potem jest o wiele słabszy, a że to się jeszcze zalicza do Early Game, to tak go oceniłem. Świetne Mid Game, to obaj wiemy, że jest to prawda. A co do Late Game, to oczywiście zależy od poziomu naszego "nafeedowania" ale najczęściej jesteśmy w stanie zabić przeciwną drużynę.

 

Co do masterek, to nie mogę się zgodzić. Dla Urgota zawsze ważny był spellvamp ale nie aż do takiego stopnia. 2% spellvampa i 2% kradzieży życia nie sprawią, że będziemy lepsi na linii. Osobiście wolę te 2 ad i 4 ap na pierwszy poziom niż niewielki sustain. Co kto woli :).

 

Co do run. Dzięki za sugestię co do zmiany na skalowany armor. Często zmieniam swoje runy dla Urgota i testuję różne opcje i szukam tej najbardziej optymalnej. Po kilku grach z tymi runami muszę powiedzieć, że są lepsze niż flat armor i jestem Ci wdzięczny. Co do mr/lvl w Glyphach, to prawda, jest to opcja, można ją wybrać. Szczególnie żałuję, że nie ma możliwości zmiany run podczas fazy wyboru bohatera. 

 

Odnośnie skillów, to się zgadzam. Nie rozpisałem się i wiem, że dużo rzeczy po prostu skopiowałem z lol wiki. Masz rację, nie miałem pomysłu jak je lepiej opisać.

 

Skill order postaram się jak najszybciej poprawić, wiem, że takie ustawienie jest niekomfortowe. 

 

EDIT 2:
 
Odnośnie przedmiotów, to nie wiem czy Sunfire Cape można nazwać troll itemem. Jeżeli chcemy grać nim jako tank, nie podoba nam się jego wersja pod full ad, to można wybrać ten przedmiot na Topa. Ten krótki filmik Dyrusa pokazuje, że nawet tak można nim wygrywać, wiem, że video jest z czasu, gdy wszystkie te przedmioty były bardzo OP ale nie wydaje mi się, żeby nadal nie było warto ich kupować sytuacyjnie. Phantom Dancer to wyjaśniłem już w samym podpunkcie "Przedmioty". Nigdy tego nie składam ale jeżeli ktoś chce, nie mogę mu zabronić.
 
Nie uważam, że przedmioty dla Urgota są bardzo drogie, więc często dawałem też w opisie przedmiotów ich koszt, tak aby inni mogli je porównać. Dzięki, że znalazłeś błąd o Zz'Rot, już poprawione oraz początkowe itemy na postacie AD również poprawione.
 
Odnośnie matchupów, to nie wiem, zawsze jak gram na Singeda, to jest to dla mnie ciężka w cudzysłowie linia. Trudno nazwać coś, gdzie nie ma interakcji z wrogim bohaterem linią. Dla mnie jest on typowym tankiem, nie sprawiał mi problemu nigdy w mid ani w late game, ani również mojemu Adc. "Im dłużej in-game tym mocniejszy jest". No rozumiem, może się skalować ale Urgot i inni bohaterowie też się dobrze skalują. Nie wiem, twoja ocena.
W tekście jest "Jeśli użyła [Q] do farmienia", czasami jeżeli Anivia jest zpuszowana lub chce trafić nas swoim [Q], to również trafi stwory. Anivią nie farmi się z [Q], lecz autoattackami, co nie sprawia, że jak go użyje to jest to "możemy ją obijać". To miałem w głowie, formułując opis do tego matchupu.
Co do Irelii, to ja mam z nią niemal zawsze problemy, przegrywałem na Irelię Snoowera i inne Irelie, lepsze, gorsze. Nie lubię grać na tą bohaterkę i to jest powód mojej oceny.

Odnośnie ocen matchupów, to jest to moja ocena, nie każdy musi się z tym zgadzać. Oceniłem to tak, jak oceniam trudność tego matchupu. Na przykład dla mnie walka przeciwko Gangplankowi jest bardzo prosta, a na takiego Wukonga nawet, czy Riven jest o wiele trudniejsza.

Co do pomysłu zmienienia skali ocen do 1-6, to może jest to dobry pomysł, jeżeli będę robił nowy poradnik, np. dla Siona, to zrobię to w skali 1-6.

 

"Sztuczki" są już poprawione, teraz jest Tips and Tricks. 

Co do "Q", Q czy [Q], to już poprawione wszystko jest i jest wszędzie [Q].

 

Masz rację. Podpunkt "Jak grać na Urgota" został usunięty, nie miałem co do niego pomysłu, ale też nie chciałem za bardzo sprawiać sobie problemu, gdy ktoś przeczytałby ten poradnik i zagrałby przeciwko mnie.

 

Podsumowanie postaram się wykorektować i zmienić tak, aby było dobre. 

 

"assassyn" i "passywa" są już poprawione na asasyn i pasyw. A odnośnie "Lisiczkę", czy "Mocny Ptak" to masz również rację, niepotrzebne zwroty i są już poprawione. 

 

Dziękuję za twój komentarz i ocenę 5/10. Jak na mój pierwszy poradnik, to nie jest źle i jestem Ci wdzięczny za Twoje pomysły i wytknięcie błędów. 


  • 0

IEatYourSalad
  • Członkowie społeczności
  • 19 postów
  • Brąz V
  • Last active: 14 lis 2016 15:19
  • Joined: 27 wrz 2015

Nie zgodzę się z wyrzuceniem Frozen hearta z core buildu, ze swojej podstawowej papierowatości robi się jeszcze bardziej papierowy, a z  FH ma idealnie ułatwione solowanie adc, dodatkowo mana wzmacnia profity z manamune. Z drugiej strony ty grasz nim też mida to może jest to nieco inny styl gry.
Kolejna rzecz, dlaczego nie masterka która daje nam max 45%? Ta druga daje tak minimalne ilości penetracji że jest kompletnie nie opłacalna, a posiadanie spelli nieco wcześniej często okazuje sie przydatne.
Mój build faktycznie sprawia że buduje około 70% CDRu ale przedmioty których potrzebuje po prostu takie są.

Jeśli chodzi o matchupy:
W większości przypadków tam gdzie ty podałeś najwyższą trudność tam mi gra się najprościej (riven, singed, pantheon) i niską tam gdzie gra mi się źle (np. shen)
imo najgorsi przeciwnicy to Kennen Irelia i Malphite

Też na lolskillu miałem jakąś pozycje urgotem, ale ona jak wiesz jest uzależniona od aktualnej dywizji, a ja wysoko nie jestem (ale na drodze wyżej) więc są to te końcowe miejsca jeśli dobrze pamiętam. No i winratio 69% aczkolwiek po 64 grach. Były czasy że oscylowało koło 75%
z cyklu tu macie jakiś link żeby nie było że nie wiem o czym mówie bo na urgocie sie znam (ten mecz 5/11 na wierzchu to dobra reklama, o tak): http://eune.op.gg/su...rName=SCG Salad

Z ciekawości ide sobie zagrać jeden meczyk tym buildem bez FH, ale jakoś tego nie czuje, bo pewnie przez te 3 sezony zbytnio przyzwyczajony jestem do tego że jestem minimalnie tanky
 


  • 0

Skips
  • Członkowie społeczności
  • 384 postów
  • Kruk
  • Skąd:Z kruczego jaja
  • EUNE Nick:ScreamAz
  • Last active: 05 lis 2018 04:18
  • Joined: 17 kwi 2015

Polecam przywoływacza i jego poradnik

UUAFW2L.png


  • 0

SODxAif.gif

I am a raven..
The one raven which flies on its own..
            "Cut me open... and you'll find... brain heart liver lungs, and a knife in the spine.."

"Somebody save me, or end me,

  I haven't yet made up my mind."

 




Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych