Skocz do zawartości

Witaj na Forum How2Win
Zarejestruj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich funkcjonalności. W momencie w którym się zarejestrujesz i zalogujesz będziesz mógł tworzyć tematy, wysyłać odpowiedzi, dawać punkty reputacji, dostaniesz dostęp do prywatnego komunikatora, postowania aktualizacji statusu, zarządzania profilem i wielu innych opcji. Ta wiadomość zniknie jeśli się zarejestrujesz..
Zaloguj się Załóż konto
Zdjęcie

[Poradnik] Poradnik Vayne - Rolling Girl


72 odpowiedzi w tym temacie
Angkor
  • Członkowie społeczności
  • 673 postów
  • Srebro I
  • Last active: 14 lip 2018 16:33
  • Joined: 17 kwi 2015

*
Popularny

Rolling Girl

 

tumblr_nm7443VYeH1tvo2c3o1_500.gif

 

Cytat poradnika:

"Nie mam czasu na pierdoły" - Shauna Vayne

 

 Coś o sobie

 

700 gier od 3 sezonu, w tym 200 gier rankingowych (plus minus), platyna 2. Vayne jest moim oczkiem w głowie odkąd wyszła. Unikalna mechanika, ogromne obrażenia, niezwykły dueling potential, możliwość robienia playsów, różnorodność buildów. To wszystko spowodowało, że po prostu uwielbiam grać tą postacią i sprawia mi ona ogromną przyjemność. 

 

Czy Vayne jest łatwa?

 

Tak i nie. Podstawowe granie Vayne, opierające się na zadawaniu dmg z odległości i czasami wbicia wroga w ścianę jest tak samo trudne, jak granie Ashe i klikanie Q. Wygrywanie trade'u z wrogiem w early game, ogarnięcie niewidzialności, timeowanie ulta, solo double kille, baitowanie i kiteowanie - to już jest trudniejsze. Dobra Vayne musi umieć wymienione powyżej czynności, a największą uwagę musi przykuć do BARDZO ważnej czynności, dla niej jak i dla każdego adc - positioningu. Jako Vayne unikamy inicjowania walki. Siedzimy z tyłu i czekamy na swoją kolej. Wbija się tank? Jedziemy tanka, od czego są Silver Bolts. ADC się wychyla? Pokaż mu gdzie jest jego miejsce. APC wbił się bez sensu? Sprzedaj mu 3 autoataki z tumble i thunderlordem, będzie to dla niego istny szok *ba dum tss*.  Yolo pushowanie solo, gdy nie mamy wizji na mapie i nie daj Boże enemy support przyjdzie z exhaustem NIE WCHODZI W GRĘ . Mamy być nafeedowani, nie feedować enemy team. Nie polecam też duelowania się z enemy assasynami, jeśli są bardziej "najedzeni" od nas i mają choć trochę mózgu.

Gdybym miał szczerze pisać o jej poziomie trudności, to jest troszkę trudniejsza od niektórych adc. Troszkę, bo ogólnie ADC jest wymagającą rolą.

Ogólnie, więcej treści w głębi poradnika, więc zapraszam do lektury!

 

 

Spis treści:

___________

 

1. Podstawy i inne pierdoły: 

- Masterki

- Runy

- Buildy

-Umiejętności 

2. Święta lista co robić, a czego nie robić

3. Kontry i synergie

4. Orb walking

5. Kwintesencja bycia Vayne - szalone wariacje buildowe i tym podobne

 

Na początku chciałbym podkreślić, że nie mamy czasu na pierdoły.

 

1.1. Masterki

 

8389179888.jpg

 

   Thunderlord's Decree - prawdopodobnie najbardziej rozchwytywana mastery ze wszystkich. Idealnie komponuje się z Silver Bolts Vayne, dlatego też mój wybór padł na niego. Przedtem korzystałem z buildu 18/0/12, gdyż rush rapidcannona i shiva był bardzo opłacalny, lecz po ostatnich nerfach na combo cannon x shiv lepiej kierować się innym buildem, aniżeli 100% kryt. Dodam jeszcze, że nic nie tracimy biorąc 12/18, gdyż z drzewka Cunning także uzyskujemy masterkę na penetracje.
Masterki z Thunderlord's Decree mają na celu poprawić early game i okropny laning phase Vayne. Jeśli ktoś jednak woli zrobić z niej jeszcze większą bestie lategame'u, to polecam wypróbować Fervor of Battle (masterki 18/12/0). 

Nie będę już dalej tłumaczyć czegoś, co jest oczywiste, przejdźmy dalej.
 
 




1.2. Runy

 

3d5a89d068.jpg

 

   1% kryta zawsze na propsie. Jedyne co może zaskoczyć w tych runach, to prawdopodobnie kilka pod Attack speed. Nie jest to aż tak potrzebne, gdyż różnica AS, w porównaniu do run z full Glyphami pod MR, wynosi jedynie 2% (dokładnie 1,92%). Bezpieczniej jest grać z runami na MR, a ja po prostu "lubię żyć na krawędzi". 
 

 

1.3. Build

 

Na samym początku tego pod rozdziału, chciałbym zaznaczyć, że podany przeze mnie core build jest najbardziej oklepanym i najczęściej używanym buildem.

 

adb3766f91.jpg

 

Dagger jest duchowym przedstawieniem jednego z itemów na AS (canon / shiv).

 

 
RIP 2015 - 2015 Shiv x Canon best item combo ever. Niestety po ostatnich aktualizacjach itemów tych nie składa się już razem, gdyż dmg z nich nie łączy się, więc składanie tych itemów razem jest bezcelowe. Z tego też względu, składanie botrka na pierwszy item znowu ma sens. Rushowanie rapid canona i shiva nie jest aż tak bardzo opłacalne, gdyż Botrk daje więcej as, więcej dmg (kappa) i, moim zdaniem, posiada bardzo fajny efekt, który świetnie współgra z naszym % dmg.  
 
Jeśli jednak nadal macie ochotę rushować Firecannona lub Shiva (jak ja do niedawna...), to zaparzcie sobie herbatę, usiądźcie na kanapie i pomyślcie nad sensem życia, tej gry i ogólnie, pomyślcie.
 
Jeśli mają Sorake / Mundo, a wasz apc nie ma zbyt wiele mózgu, lub też nie są postaciami pod ap, to Dominik Regards należy zmienić na Mortal Reminder. 

 

Odnośnie GA: może być on zastąpiony przez Scimitar, lub też Banshee. Wszystko zależy od sytuacji. Jeśli enemy team posiada dużo CC, to z reguły lepiej złożyć Scimitar. Jeśli mają silny poke, opierający się na magicznym dmg'u, to można skorzystać z Banshee. Jeśli jednak mają przemieszanie AD i AP, a zarazem ich poke nie wymaga specjalnej troski, a CC nie stanowi specjalnego zagrożenia, to możemy składać GA / lecieć full ad, albo po prostu złożyć Scimitara (kappa). 

 

1.3.1. Ognista dubeltówka, czy też może iskrzący nóż?

 

Pod względem DMG, to Rapid Firecannon wygrywa, praktycznie pod każdym względem. Statikk Shiv nawet z krytem zadaje mniejsze obrażenia (Rapid Firecannon (18 lv.) - 200, Statikk Shiv (18 lv.) - 100 (na krycie 150)). Sprawdziłem, czy Infinita oddziałuje na cios krytyczny Statikka, gdyż wtedy, zadaje on identyczne obrażenia co Rapid Firecannon (100 * 200% = 200). Koniec końców, oba te itemy w endgame dają taki sam efekt. Moim zdaniem, to Rapid Firecannon jest lepszy, gdyż nie jest zależny od crit chance i IE, tak bardzo, jak Shiv. Oczywiście to tylko moje zdanie, więc jeśli uważacie inaczej i nie możecie żyć bez iskrzącego noża - droga wolna, grajcie z nim.
 

1.4. Umiejętności

 

Na obrazki jest ograniczenie, dlatego ich nie będzie. Opis umiejętności macie tutaj ( link ), gdyż nie widzę powodu pisania, co one robią. Ważniejsze jest raczej, jak ich używać...  

Nazwy po polsku, żeby było bardziej user friendly!! 

 

Nocna Łowczyni (Night Hunter)

 

Zbyt wiele nie mogę powiedzieć odnośnie tej umiejętności, gdyż no cóż... zwiększa naszą szybkość poruszania się, gdy kierujemy się w stronę widzialnego wroga. Jedyna ważna rzecz, to fakt, iż ult potraja nam tą szybkość ( 90 ), więc bez przeszkód możemy ganiać przeciwników. 
 
 

Akrobacja (Tumble)

 

Zalety tej umiejętności najłatwiej jest wymienić w podpunktach:

  • Pozwala na szybsze wykonanie autoataków (aa > q aa ), oraz prawie na zresetowanie aa (stojąc przy ścianie, wykonujemy autoatak i tumbuljemy w ścianę, w ten sposób wystrzeliwując kolejny atak prawie natychmiastowo). 
  • Umożliwia obijanie wroga ( lasthit > q aa we wroga i szybki run ). Działa fajnie, o ile enemy Support i ADC zbyt szybko nie ogarną sytuacji i nie skorzystają z tego, że na chwilkę wyskoczyliśmy z bezpiecznej pozycji. 
  • Ułatwia lasthitowanie, szczególnie pod turretem... 
  • Pozwala utrzymywać i skracać dystans między nami a wrogiem. 
  • Bardzo ułatwia wbijanie wroga w ścianę, gdyż aż ponieważ możemy zmienić kąt, pod jakim odrzucamy wroga (idąc przy ścianie, możemy wykonać fikołek w bok i wbić w nią wroga, który nas gonił. 

Najważniejszą rzeczą, która jest najmniejszą pierdołą ze wszystkich, jest nie wskakiwanie pod wroga akrobacją. To naprawdę NAJGORSZY możliwy pomysł jaki może być. Zawsze gdy chcemy się trade'ować, to tumblujemy pod kątem, prawie nigdy przed siebie. Fikoki do przodu wykonuje się tylko wtedy, gdy chcemy skrócić dystans między nami a wrogiem, lub ustawić się w odpowiedniej pozycji do wbicia wroga w ścianę. Tak nigdy nie pod nogi wrogowi. 
 

Srebrne Bełty (Silver Bolts)

 

Tu także nie można zbyt wiele się wypowiedzieć, oprócz tego, co jest w opisie. Należy pamiętać, że Potępienie (Condemn) (E) także nakłada ładunek Srebrnych Bełtów, dzięki czemu czasami możemy sobie pozwolić na taki trade jak q aa > aa > e. Wtedy będziemy pewni, że enemy ADC już dalej za nami nie pogoni. Jedyny minus takiego połączenia, to bardzo duży koszt many (120) i wypalenie E, na który w early game mamy stosunkowo długi CD (20 sekund). 
 
 

Potępienie (Condemn)

 

Jedyne CC jakie posiada Vayne. Przeciwnik nas goni, a my nie jesteśmy w stanie z nim walczyć? Odepchnijmy go na dystans 470 jednostek. Enemy ADC nierozważnie spaceruje pod ścianą, gdy jego support jest zajęty innymi pierdołami? Zademonstruj mu, jak twarda jest struktura przy której się przechadza. Enemy Support za bardzo się zbliża? Też go odepchnij. 
WAŻNE!!!
Jeśli nie masz 100% pewności, że wbijesz uciekającego wroga w ścianę, to nawet nie dotykaj klawisza, pod którym masz zbindowane Potępienie. Prędzej czy później albo go dogonisz, albo CD na Q się skończy i będziesz mógł mieć 100% pewności na to, że wróg wyląduje na ścianie. Jedyna sytuacja, w jakiej możemy użyć Condemnu żeby dobić wroga, to wtedy, gdy znajdują się na nim 2 ładunki Silver Bolts, oraz wraz z trafieniem E wpadnie także thunderlord. Przydaje się to przy combo AA > Q > E, które niestety zabiera ogromne ilości many... 
Condemn także anuluje różnorakie dashe, doskoki i inne pierdoły:

  • W pantheona (doskok ze stunem)
  • Q Jaxa (jego leap)
  • R Shyvany (gdy jeszcze leci, to możemy ją odepchnąć i jej doskok jest cancelowany)
  • Q Vi (jeśli zdążymy, to możemy nawet castowanie go cancelować)
  • E Luciana (wróci na swoje miejsce, z którego dashował)
  • Q Fizza (też wróci na swoje miejsce)

Niektórych dashy i doskoków nie wymieniłem, gdyż dzieje się przy nich to samo, co u Luciana i Fizza. 

 

Godzina Sądu (Final Hour)

 

Prawdopodobnie jeden z najsilniejszych self buffów w grze. Umiejętność ta wymaga dobrego wyczucia czasu, by wyciągnąć z niej jak najwięcej. Jeśli jesteśmy pewni, że możemy zabić wroga, od razu po tym, jak dostanie jakieś silniejsze CC, to nie myślimy tylko uderzamy z całej siły z R i lecimy. Ofc robimy to z rozwagą i dystansem, bo nie chodzi o to, by wskoczyć pod wroga na ulcie i zafundować im niewidzialny, darmowy kill. 
WAŻNE!!!
Nie autoatakujcie od razu po tym, jak wejdziecie w niewidzialność, bo ją natychmiast stracicie. Jeśli chcecie zmienić pozycje, ustawić się w lepszym miejscu, czy choć chwilę skorzystać z boskiego daru sekundowej niewidzialności, to pozostańcie w niej przez chwilę bez atakowania i zróbcie to co zamierzaliście. W innym wypadku palicie sobie Tumble jedynie. 
 
 

Skill Order

 

Mój dziki skill order:

 

1. Q

2. W

3. E

4. Q

5. Q

6. R

7. - 9. W

10. Q

11. R

12. - 13. Q

14. E

15. E

16. R

17. E

18. E

 

Q do 3 żeby mieć krótkie CD.

W, bo jego maksowanie jest bardziej opłacalne, ze względu na większe obrażenia co 3 hit (Thunderlord approves)

E ostatnie bo Q i W są ważniejsze.

R kiedy można.

 

Jeśli lecicie full ad build, to max Q od początku do końca. 

Nie widzę sensu brnięcia ślepo w maksowanie W, gdyż Q z długim cooldownem to rzadsze obijanie z niego, rzadszy repositioning, rzadsza niewidzialność na ulti i mniejszy dmg z niego. A tak, mamy krótki cd, jakiśtam dmg i możemy spokojnie maksować W.

 

 

2. Święta lista co robić, a czego nie robić.

 

W łatwo przyswajalny sposób, chciałbym przytoczyć kilka bardzo ważnych rzeczy, które mogą się wam przydać podczas gry:

 

  • Nie używaj E jeśli nie masz pewności, że wbijesz wroga w ścianę. Po prostu tego nie rób. Jak przeciwnik dziwnie kręci się pod ścianą, to oznacza, że ma zamiar ją przeskoczyć. O ile nie masz refleksu Boga i nie wepchniesz go w czas, to zafundujesz mu dodatkową podróż po jego flashu / skoku. Niekoniecznie go zestunujesz, choć przy odrobinie szczęścia... 
  • Nie wtaczaj się pod wroga za pomocą Q. Po prostu tego nie rób, to najgłupsza rzecz jaką można zrobić. O ile nie ganiamy za przeciwnikiem, to nigdy nie wskakujemy mu pod stopy, bo przegramy trade na 100%.
  • Myślisz, że jesteś bogiem tej gry, bo grasz super mega op postacią czyt. Vayne i ogólnie gosu może ci buty czyścić? Uważaj, bo enemy support może bardzo szybko sprowadzić Cię na ziemie, razem z ADC.  
    Nigdy nie myśl, że zrobisz wszystkich sam.
    NIGDY
    No chyba, że grasz dla zabawy i jesteś nafeedowany... 
  • Jesteś ADC, nie Nasusem. Jeżeli twój support Cię zostawia, to nie farm do 30 minuty bez wardów, w nadziei, że enemy support i ADC (i nie daj boże mid, top albo jungler) nie zauważą małego, pushującego batmana na bocie. Jesteś częścią drużyny, a nie silną i niezależną jednostką, która robi z każdym co chce. 
  • Przeciwnik się wbija? Ultuj. TF się zaczyna? Kliknij R. Twój support właśnie złapał enemy adc? Wleć w niego z ultem. Nie bój się używać ulta Vayne, ma naprawdę krótki cd, a daje BARDZO dużo.
  • Goni Cię wróg? Baituj go pod ścianę. Gdy już pod nią będzie, z gracją odpal ulta, zrób fikołek w bok i zafunduj mu twarde lądowanie na ścianie, oraz kilka autoataków. 
  • Używaj tumbla żeby unikać skillshotów. TO NIE KOSZTUJE DUŻO, NIE MA DŁUGIEGO CD, WIĘC TURLAJ SIĘ NAWET JAK CZUJESZ, ŻE THRESH MA CIĘ ZGRABOWAĆ, ALE OSTATECZNIE TRAFIA W MINIONA.
  • Gdy się tradujesz, staraj się wykonać 3 autoataki. Thunderlord w połączeniu z Silver Bolts i tumblem zadają naprawdę duży dmg. No chyba, że enemy adc jest na tyle nafeedowany, że zanim wyprowadzisz 3 aa, to on Cię zabije. Wtedy najlepiej czekać na jego potknięcie, spontaniczny dive, spacer przy ścianie, czy też gank od waszego junglera,
  • Trzymaj dystans. Jak walczysz z postacią bijącą z bliska, to nie turlaj się w nią, tylko staraj się utrzymać odległość. Zawsze możesz ją zwiększyć lub też skrócić za pomocą Q. 
  • Pamiętaj, że na bocie nie tylko enemy ADC zadaje dmg. Miniony i support także nie śpią. 
  • Nie leć na ślepo w enemy botlane jeśli bije cię fala minionów. Potrafią zrobić więcej niż niektórzy gracze.
  • Nie wychylaj się. Masz dmg, jesteś mobilny, możesz odepchnąć wroga i stać się niewidzialny, ale nadal jesteś adc. Jeśli enemy team ma choć trochę myślącego supporta, ADC, mida, to twoje hp spadnie szybciej niż możesz się tego spodziewać. 
  • Nie pushuj sam, o ile nie masz deep wardów w jungli wroga i nic cię nie może zaskoczyć (teleportujący się TF, ultujący Nocturne, ultujący Tahm Kench, ultujący Sion [ to akurat łatwo ominąć...]). 
  • Podczas team fightów nie staraj się wychylić tylko po to, by zabić enemy midlanera i umrzeć. Jeśli tank przeciwników wbija się w was na ślepo i rzuca na frontlane, i wszystko inne, to (o ile nie ma thornmaila) najpierw zabij go. Botrk i Silver Boltsy szybko mu przypomną, że nie jest nieśmiertelny. 
  • Jesteś sam na sam z wrogiem, ale masz już trochę lepsze staty, kilka itemów, a twój przeciwnik nie jest najlepszą postacią do duelowania się, a ty masz pewność, że nikt mu nie przyjdzie z pomocą? Baituj go, żeby się w ciebie wbił. Jak już użyje kilka swoich umiejętności, to pokaż mu kto jest królem pojedynków. 
  • Pamiętaj, ściana jest twoim przyjacielem, więc najlepiej baituj pod nią. 
  • Nigdy nie dueluj się z silniejszym wrogiem, który ma większy dueling potential (Yasuo, Irelia, Jax). Z Zedem można jeszcze wygrać, o ile uda Ci się wejść pod ścianę, zanim użyje ulta. Wtedy już z górki, bo gdy już do nas doskoczy ze swojej R'ki, będzie pod ścianą i możemy go do niej przygwoździć, a następnie zrobić z niej jego grób. Ten trik może nie zadziałać, jeżeli enemy Zed jest na tyle nafeedowany, że jego Q w połączeniu z E zabierze nam już 800 hp, a ult z thunderlordem zrobią resztę. 

To tyle odnośnie złotych rad. 

 

3. Kontry i synergie 

 

Uwaga - w tym podpunkcie wyrażam moją subiektywną opinię na temat tego, jak ciężko gra się na niektóre postacie jako Vayne. 

 

3.1 Kontry

 

 

Lucian

 

Obecnie, jest to prawdopodobnie koszmar każdego gracza ADC. Lucian, który ma choć trochę mózgu i Supporta z CC takim jak snare, stun itd. robi z nami co chce. Jego trade jest o wiele szybszy, obija nas z większego zasięgu, zadaje duże obrażenia małym kosztem, a jak się nafeeduje to kaplica. Pasyw w połączeniu z thunderlordem i Q deklasuje prawie każdego ADC jeśli chodzi o trade. Gdy zostaniemy jakoś unieruchomieni przez wrogiego Supporta, to możemy już przeglądać sklep, gdyż, o ile nasz Support nie ogarnie, zostaniemy natychmiastowo zbombardowani ultem / combo Luciana i nasz rower nasze hp zniknie w ułamku sekundy. Z czasem robi się jedynie gorzej, więc jedynym sposobem na wygranie takiej linii, jest zmiażdżenie zła w zarodku. Jeśli nasz Support to ameba, to (jak w większości przypadków) możemy jedynie farmić pod turretem, co potem i tak stanie się niebezpieczne... Nie wybaczajcie czarnemu żadnych błędów. Jeśli chodzi pod ścianą w nieodpowiednim momencie, to wbijcie go w nią natychmiast, sprzedajcie mu całe combo i, o ile jego Support nie ogarnie, a wasz tak, to możecie go nawet zabić. 
Moim zdaniem, jak na ten moment, jest to jedna z najtrudniejszych linii dla Vayne i prawie każdego ADC. 
*niecierpliwie czeka na nerfy Thunderlorda*
 

Caitlyn

 
Ból.
Jedno słowo, a opisuje ten matchup prawie, że idealnie. Na całe szczęście, Vayne nie znajduje się tu na najgorszej możliwej pozycji i linia nie jest zupełnie przegrana po tym, gdy w enemy teamie znajduje się dwumetrowy kapelusz. O ile Szeryf z Pitlover nie ogarnia jak rozstawiać trapy, bugować EQ i wymieniać się z taką postacią jak Vayne, to nie powinniśmy mieć z nią większych problemów. Jedyne co może sprawiać kłopot, to zasięg Caitlyn, oraz dmg z jej headshotów. W połączeniu z ciosem krytycznym i Rapid Firecannonem, jej strzały w łeb stają się naprawdę odczuwalne. 
Podsumowując - omijajcie Q, starajcie się nie podchodzić jak nastackuje pasyw, niszczcie trapy gdy jej nie ma na linii, zmuszajcie Supporta żeby zjadał te babeczki, wykorzystujcie wszelkie jej potknięcia i uważajcie na jej ult. Ogólnie, o ile nie ogarnia bugowania EQ, a Caitlyn i ADC to dla niej coś nowego, to nie powinniście mieć problemów. 
 

Jinx

 
Czy znacie to uczucie, gdy zbieracie pomidory i nagle trafia w was rakieta ? 
Zagrajcie Vayne na Jinx, jest ono bardzo podobne. 
Czego najbardziej nie lubie w tym matchupie? Zasięgu i AOE obrażeń rakiet. Pozwala jej to na obijanie nas praktycznie zawsze. Zadawany przez nią dmg z czasem dramatycznie rośnie, aż do momentu, gdy samym ultem zabiera nam 300 hp już w early game. Dmg i zasięg zappera też są szalone, jednakże można go bardzo łatwo ominąć przy pomocy akrobacji. 
Jak sobie radzić z Jinx? Omijać E, uważać, kiedy podchodzi ze swoją Bazooką i chce nam sprzedać rakietę w ryj, wbijać w ścianę kiedy tylko nadarzy się odpowiednia okazja, trade'ować jeśli nie ogarnie i nie użyje odpowiednich umiejętności w czas, zniszczyć przed late game, gdzie jest hyper carry z ogromnym zasięgiem i chorym (jak na adc) AOE. 
 

3.2. Synergie

 

 

Morgana

 
Szczerze, jest to chyba mój ulubiony support. Black Shield pozwala nam na chwile zapomnieć o tym draństwie, zwanym CC. Morgana sama w sobie oferuje bardzo silny i długi snare, a na dodatek jeszcze stun i spory dmg. Niezwykle przydatna, lecz może też okazać się naszym najgorszym koszmarem, gdyż słaba Morgana to przekleństwo dla każdego gracza. 
Widzisz, że twoja Morgana trafiła kogoś klatką przy ścianie i nie jesteś zbytnio zagrożony, a ona ma zamiar ultować? Wbij się ze swoim ultem i zafunduj wrogowi twarde lądowanie na ścianie, a kill jest już prawie gwarantowany. 
 

Nami

 

Dobra Nami jest jak dar od samego Murilo. Leczy, zadaje dmg i daje buff, który świetnie łączy się z naszą pasywką. Jej ult jest świetnym disengagem, a Q jest świetnym CC. Jak już pisałem, dobra Nami to skarb, ale tak jak w przypadku Morgany, mając słabą Nami na bocie idziemy na dno razem z nią. 
Widzisz, że twoja Nami łapie kogoś w bąbel i daje Ci buffa? Wbij się ze wszystkim co masz, o ile jest w miarę bezpiecznie.
 

Thresh

 

Thresh senpai!!
Kolejny świetny i niezwykle popularny Support. Zapewnia nam dużą ochronę, zadaje fajne obrażenia, a czasami nawet większe od niektórych graczy ADC... Posiada świetny engage, jak i disengage. Może nas ratować z opresji i wciągać w nią wrogów. Jeden dobry grab jest prawie jak jeden martwy gracz, o ile w czas ogarniemy wbicie wroga w ścianę itd. itp.
Twój Thresh złapał enemy ADC, a enemy Support nie ogarnął sytuacji? Leć ze wszystkim, wbijaj w ścianę i staraj się utrzymać odpowiedni dystans. Uważaj na Supporta, nie ignoruj go.
 



Janna

 
Jest świetna, jeśli chodzi o chronienie nas. Tarcza przyjemnie zwiększa dmg, a z ultem Vayne dramatycznie zwiększa nasz dmg. Posiada świetny disengage i dobry CC, ale olaboga słaba Janna to jeszcze gorsze przekleństwo niż słaba Nami, czy też Morgana. Odepchnie ultem twojego killa, da Ci tarczę po zajściu, trafi tornadem (ale w miniony), nie będzie nic robić.
 
Podsumowując? Beznadziejny support na Threshu nadal będzie beznadziejny, więc nie ma "supporta idealnego". 
 
 

3.3 Pierdoły - kontry, ale nie na bocie 

 

 

 

Yasuo

*Dostaje padaczki*
Windwall powinien być usunięty z gry. To chyba najbardziej irytująca umiejętność w grze. Gdy Yasuo do ciebie doskakuje,  myślisz sobie "tak, mam cię, zaraz wylądujesz w ścianie", a tu niespodzianka - windwall. O ile nie ma tej umiejętności na CD, to możemy jedynie uciekać i czekać aż ją spali. Jeśli nie ma windwalla to można go w miarę ograć jeszcze. No chyba, że jest na tyle nafeedowany, że zabija cały team w sekunde, po pierwszym lepszym knockupie.
 
 



Rengar

Najstraszniejsza rzecz, jaką możesz zobaczyć?
Wykrzyknik nad głową, gdy w enemy teamie jest nafeedowany Rengar. 
Jeśli nie masz kogoś, kto jest w stanie Cię obronić przed skokiem tej szalonej postaci (Lulu, Tahm), to jesteśmy na straconej pozycji w prawie każdej sytuacji. Wystarczy, że oberwiemy siecią i możemy już przeglądać sklep. Jedyna kontra? Zaczekać, aż rzuci się na inny cel. Niech APC zginie z jego ręki. 
QSS i E może wam pomóc, gdy kot nie ma feeda i gówno, a nie dmg ma. 
 



Rammus

"Stop hitting yourself"
Nieważne, że nie widuję go często. 
Nieważne, że można jakoś go ograć.
Ten champion to nienawiść w czystej postaci. Jeśli uda się mu Ciebie ztauntować, jesteś martwy. Po prostu. QSS to must have grając na Rammusa, więc kupcie to asap.
 



 

4.1. Orb walking

 

Czyli kwintesencja bycia dobrym ADC. Orb walking jest do wyćwiczenia, z positioningiem trochę ciężej. 

 

 

Dosłownie, orbwalking to attack and move. Wykonujemy atak, wykonujemy ruch i tak na zmianę. Wymagana jest szybkość przy tym ruchu. Na filmie ładnie widać, jak piglet już na golemach wykorzystuje orb walking, a potem jak go używa podczas team fightu. Jak go wykonać? Klikamy na wroga prawym przyciskiem myszy, a potem klikamy na miejsce w które idziemy. Robimy tak na zmianę z dużą szybkością i profit. Orb walking można też wykonywać inaczej, teoretycznie łatwiej. Ja nauczyłem się metodą, którą ubogo opisałem wyżej i dlatego jest dla mnie najłatwiejsza.

 

Nervarien wytłumaczył tutaj jak wykonywać orbwalking za pomocą PPM + A (+LPM). Jest to dość wygodne, ale ma jedną wadę - jeśli nie klikamy A na cel który chcemy bić, to atakujemy najbliższy cel. Czym to może skutkować? Zaatakowaniem innego wroga, gdy bijemy jeden i ten sam cel. Wtedy, jeśli dajmy na to, na wrogu X mieliśmy 2 ładunki Silver Bolts, a wróg Y podejdzie bliżej niż wróg X, zaatakujemy wroga Y i wszystkie ładunki z wroga X znikną. 

 

Orb walking jest dość ważną umiejętnością, która niejednokrotnie przyda wam się podczas gry Vayne. 

 

 

 

 

5. Kwintesencja bycia Vayne - szalone wariacje buildowe i tym podobne

 

Vayne może korzystać z kilku buildów, z czego każdy z nich posiada jakieś korzyści, lecz także wady. 

 

5.1 Rapid Firecannon rush

 

Bardzo, ale to bardzo nie lubię tego buildu, choć często spotykam graczy, którzy są jego fanatykami. Build na ogół wygląda w ten sposób: 
Doran -> RFC -> IE -> item na def / Dominik -> Dominik / item na def (zależy co złożymy) -> dowolny item, zależny od sytuacji (jeśli mamy scimitar, to Banshee, jeśli nie potrzebujemy więcej def, to BT) i ofc buty. 

 

Plusy

  • Daje sporo AS, na którym Vayne głównie bazuje.
  • Zwiększa nasz zasięg, co przydaje się w early przy obijaniu wroga (Q + aa z takim zasięgiem jednak robi swoje, a nóż jeszcze kryt wejdzie...).
  • Oprócz AS, zwiększa trafienia krytyczne.
  • Bardzo tani item.

Minusy

  • 0 ad na start. Opieramy się jedynie o bazowe (według lolwiki: 55 ad + 1.66 ad per level), runy i nasz ult, co zwykle kończy się różnicą ponad 30 - 40 ad z enemy adc.
  • AS i bonus dmg jest profitable i to bardzo, jednakże ta różnica w szybkości ataku nie jest aż tak duża. Większość często teraz granych adc (MF, Lucian, Ez, Tristana) bez problemu nadrabiają braki w AS, przy pomocy swoich umiejętności, przez co, grając na nich, nie sprawi to dużej różnicy.

5.2 B.F + Zeal, czyli firecannon ze szczyptą dmg

 

Trochę droższa opcja dla graczy, zakochanych w ognistej dubeltówce. Po zrobieniu Doran -> Zeal -> B.F -> Firecannon lecimy buildem opisanym wyżej.

 

Plusy

  • Inaczej niż w wypadku rushowaniu Cannona, nie odstajemy tak bardzo pod względem AD.
  • Nadal rushujemy Cannona, więc ten build ma te same plusy, co build wyżej.

Minusy

  • Rush Zeal + B.F jest droższy o 1300 golda, przez co, cały rush (B.F. + RFC) będzie nas kosztować  3900 golda, a to więcej od botrka, gdzie dmg mamy trochę mniejszy, za to lepszy efekt pasywny, aktywny, oraz 10% więcej AS. 

 

5.3 Rush Youmuu

Ze względu na lose streak, postanowiłem pokombinować z buildem na Vayne i wskrzesiłem mój stary rush Youmuu, który ku mojemu zdziwieniu, wypadł niezwykle dobrze. 
Build: 
Doran -> Youmuu -> Phantom Dancer -> Essence Reaver / IE -> RFC / Shiv -> Item defensywny, z reguły Scimitar.
Essence Reaver daje nam 40% CDr razem z Youmuu i resztą itemów, przez co możemy tumblować jeszcze częściej, jednakże lepiej złożyć IE, gdyż w lategame, z tym buildem, będziemy mieć +/- 81% kryta. Essence Reavera jednak polecam na normale, gdyż toczenie się po ziemi 24/7 jak na urfie sprawia dużo frajdy. 
Phantom Dancer, ponieważ daje ogromną ilość AS i jest niezwykle fajnym itemem, jeśli chodzi o duelowanie itd. Można go zamienić miejscami z RFC / Shivem, jeśli nie lubicie korzystać z PD, lub też nie bawicie się w duelowanie. 

Plusy

  • Youmuu daje ogromną ilość AD (65).
  • Nie tracimy nic na AS (aktywne Youmuu zwiększa je o 40%).
  • Świetnie komponuje się z ultimate ability Vayne.

Minusy

  • Budując Essence Reaver tracimy IE, które znacznie zwiększa nasze obrażenia.
  • Do momentu zbudowania full Youmuu nie mamy żadnego AS steroid.
  • Build z PD jest nastawiony głównie pod dueling (zawsze można zmienić kolejność i budować RFC). 
  • Stosunkowo drogi (3200 gold).
  • 0 dodatkowego kryta do momentu zbudowania RFC / PD / Shiva

Odnośnie krótkiego czasu trwania Youmuu - AS nie jest potrzebny nam 24/7, jeśli odpowiednio ogarniamy timing i odpalimy je razem z ultem w momencie, gdy zaczynamy walczyć, przez te 6 sekund możemy zabić supporta i adc. 

Ten build sprawdza się także na toplane. 

 

 

COwlUwcUsAA9dcZ.png


  • 12

tumblr_nbgrm57qXJ1qgvse2o1_400.gif

- Axew, mogę Ci zadać pytanie?

- Wal śmiało, tylko niech będzie piękne jak ja

 ( ͡° ͜ʖ ͡°)

 

 


Jan Rengar Drugi
  • Członkowie społeczności
  • 951 postów
  • Ten typ co gra kotem
  • Skąd:Runeterra
  • EUNE Nick:Dforak
  • Last active: 08 wrz 2018 14:17
  • Joined: 16 kwi 2015

Zamień masterkę 1% DMG za zabicie unikalnego enemy za 2,5% za zcckowanego. Dużo lepiej się to sprawdzi na bocie, trust me.
Dwa, nie rozumiem czemu uznajesz tylko GA za defensywny item skoro jest multum lepszych od bądź co bądź useless GA na ADC, BV, Mercurial, cokolwiek.
Trzy, raczej się już nie gra BoTRKa jako pierwszy item, chyba tylko w KR już tak robią (rzadko).


  • 0

Gość od Talona
  • Członkowie społeczności
  • 876 postów
  • Seria do złota
  • Last active: 06 sty 2018 00:22
  • Joined: 16 kwi 2015
Przeczytałem prawie cały poradnik tylko po to żeby zobaczyć czy w tych innych kontrach jest Talon i okazuje się że postać która ubija Vayne nawet na jej niewidce+ nie może być zatrzymana przez qss czy inny s*** no chyba że Vayne ma klepsydre nie została ujęta w kontrach. Życzę powodzenia w przeżyciu chociaż 2 sek w TFie bez Tahm gdy w enemy jest Talon :D.
  • -13

i6tS5NV.png


Jan Rengar Drugi
  • Członkowie społeczności
  • 951 postów
  • Ten typ co gra kotem
  • Skąd:Runeterra
  • EUNE Nick:Dforak
  • Last active: 08 wrz 2018 14:17
  • Joined: 16 kwi 2015

Nieprawda, Brand na topie pod Nashoor's Tootha bije Vayne w ryj bardziej.

chansub-global-emoticon-ddc6e3a8732cb50f


  • 0

Angkor
  • Członkowie społeczności
  • 673 postów
  • Srebro I
  • Last active: 14 lip 2018 16:33
  • Joined: 17 kwi 2015

@ten kot co gra typem

Dzięki, za przypomnienie o Mercurialu i BV, zupełnie o nich zapomniałem. Masterka z CC nie brałem pod uwagę, ale szczerze, zainteresowałeś mnie. Wypróbuję, a jutro też dopiszę go do poradnika ^ ^

Odnośnie itema na początek, tu naprawdę miałem zagwozdkę. Rush rapid cannona niby jest w pewnym stopniu opłacalny, ze względu na to, że to tani item, a efekt z enrage jest bardzo przyjemny i w early game pozwala obijać wroga, ale Botrk za to daje ogromny power spike. Przejże głębie internetu i posprawdzam jeszcze, co inni ludzie składają. 

 

@Arceus

Kontry to moja subiektywna opinia. Nie uwzględniłem tam Talona, bo rzadko mam przyjemność grać na niego. Gdybym miał wliczać wszystkie postacie, które nie dają Vayne żyć nawet przez 2 sekundy w tfie, zajęłoby mi to o wiele więcej miejsca, a na 100% i tak wielu ludzi dowaliłoby się, bo to można ograć i tamto można ograć.


  • 1

tumblr_nbgrm57qXJ1qgvse2o1_400.gif

- Axew, mogę Ci zadać pytanie?

- Wal śmiało, tylko niech będzie piękne jak ja

 ( ͡° ͜ʖ ͡°)

 

 


Alart
  • Członkowie społeczności
  • 191 postów
  • Brąz I
  • Last active: 03 sty 2018 15:53
  • Joined: 20 maj 2015

To jest chyba najlepszy poradnik na h2w jaki czytałem Po pierwsze bardzo dobre formatowanie oraz logiczna konstrukcja poradnika. Po drugie bardzo dużo fajnych porad i obserwacji dotyczących mechaniki.

 

Już się zebrała ekipa i będą wyliczać co im się nie podoba. Poradniki z reguły są po to żeby pomóc początkującym, a nie po to żeby przekazać prawdy absolutne.


  • 0

Jan Rengar Drugi
  • Członkowie społeczności
  • 951 postów
  • Ten typ co gra kotem
  • Skąd:Runeterra
  • EUNE Nick:Dforak
  • Last active: 08 wrz 2018 14:17
  • Joined: 16 kwi 2015

To jest chyba najlepszy poradnik na h2w jaki czytałem Po pierwsze bardzo dobre formatowanie oraz logiczna konstrukcja poradnika. Po drugie bardzo dużo fajnych porad i obserwacji dotyczących mechaniki.

 

Już się zebrała ekipa i będą wyliczać co im się nie podoba. Poradniki z reguły są po to żeby pomóc początkującym, a nie po to żeby przekazać prawdy absolutne.

Wyjdź tutaj jeśli szukasz "poradnika dla początkujących": www.youtube.com/user/nervarien , miłego.
Dalej nie rozumiem dlaczego konstruktywną krytykę uznajesz za "wyliczanie co mi się nie podoba". Są opcje lepsze i gorsze, są też te sytuacyjne. Wymieniłem rzeczy, które w  większości przypadków sprawdzą się lepiej, w czym problem?


  • 1

Angkor
  • Członkowie społeczności
  • 673 postów
  • Srebro I
  • Last active: 14 lip 2018 16:33
  • Joined: 17 kwi 2015

Odnośnie buildu i rushowania pierwszego itema - jest różnie. Przeglądając prohistory Vayne na probuilds, większość graczy rushuje albo rapid cannona, albo botrka. W core buildzie (niekoniecznie na first item), botrk był budowany u 70% graczy, gdzie jako pierwszy item był u około połowy. Każdy buduje pierwszy item zależnie od swojego gustu. Moje zdanie w tej dyskusji jest takie, iż na ten moment, Botrk wypada najlepiej. 

Zaraz przyjdzie Snatchie i powie o rushowaniu cannona pewnie ale shh

 

Od razu też zaznaczę, że konstruktywna krytyka jest jak najbardziej mile widziana, a na każdą wątpliwość i tym podobne chętnie odpowiem, stosując odpowiednie argumenty ^^


  • 0

tumblr_nbgrm57qXJ1qgvse2o1_400.gif

- Axew, mogę Ci zadać pytanie?

- Wal śmiało, tylko niech będzie piękne jak ja

 ( ͡° ͜ʖ ͡°)

 

 


Guest_Yannick_*
  • Goście
  • Last active:
  • Joined: --
Popracuj nad składnią zdań przy następnych poradnikach, bo niektóre mnie zabiły. Ten jest całkiem, całkiem, dowiedziałem się czegoś nowego nawet, ale jeśli go porównywać do innych poradników do Vayne, to takie 7/10. Liczyłem na więcej.

BTW
Talon ssie, a nie zabija. Pozdrawiam Arceusa.
  • 2

Snîgønas
  • Członkowie społeczności
  • 1 578 postów
  • Spamer Alfa
  • Last active: 24 sie 2018 10:56
  • Joined: 26 kwi 2015

 

Zaraz przyjdzie Snatchie i powie o rushowaniu cannona pewnie ale shh

 

Jestem ja, a nie Sntachie... ;)

I to rushowanie to różnie. Jak ma się wygrane early, i to bardzo to Botrk jak najbardziej, ale gdy nie radzimy sobie, bo gramy np. na takiego Dravena co w early ma Vayne w du.ie i sobie spokojnie stackuje topory i ją obija, to lepszym wyborem będzie Cannon, bo da nam dodatkowy zasięg i trochę obrażeń do aa ;)


  • 0

Cześć! Jestem wirusem, pochodzę z Albani. Jako, że mój programista nie ma pieniędzy, to po prostu zrób sobie coś na komputerze i podaj mnie dalej. Dzięki!


Tsushima Yoshiko
  • Członkowie społeczności
  • 1 367 postów
  • Złoto II
  • Last active: 02 lut 2018 01:40
  • Joined: 15 kwi 2015

No i bardzo ładny kotek, jeszcze tylko czekać na Gravesa. Czytałam to wcześniej już sto razy, ogólnie lepiej Ci wyszło od pierwszego. Kontr i synergii nie wymieniłeś innych, ale opisałeś trochę inaczej. Dzięki za pozdrówka, chociaż ja praktycznie nic Ci tam nie zmieniłam, ahaha. Spoko poradnik, w końcu go wrzuciłeś.

No cóż, lecę grać Vayne kappa, na Luciana z Thunderlordem.


  • 1
Dołączona grafikaDołączona grafika

WEAVE THESE STRANDS OF ASH

TOGETHER

WARM OUR HANDS ON THE EMBERS OF

TIME

Slave Knight Gael
  • Członkowie społeczności
  • 935 postów
  • Złoto V
  • Last active: 16 lut 2018 00:28
  • Joined: 15 kwi 2015

Ogólnie spoko, ale mam parę zastrzeżeń.

 

1. Obrazki run, masterek i buildów się nie wyświetlają.

2. BotRK jest małoopłacalny do rushu - lepszy Cannon, bo ten pierwszy jest zwyczajnie za drogi. BotRK z core stał się zwyczajnie dobrym itemem, po Cannonie również wcale nie trzeba go budować, można sobie na przykład IE machnąć. 

3. GA ssie, Mercurial jest najlepszym defensywnym itemem na Vayne, a zaraz po nim BV i Deadman's Plate. 

4. Obijanie wroga z samego Q mija się z celem - twoje bazowe AD woła o pomstę do nieba, a tylko aggro minionów narzucasz, w dodatku się wystawiasz bez możliwości escape'u i enemy ADC może cię "nieco bardziej" obić. O ile ogarnie (z początku nie, ale jak będziesz to powtarzać to człowiek się uczy twojego zachowania i je przewiduje).

5. Nie wydaje mi się, że Condemn anuluje hook Nautilusa - możesz go odepchnąć w trakcie gdy będzie w trakcie lotu, ale ten i tak się do ciebie przyciągnie. A jak mówisz o tym, że możesz go odepchnąć od siebie bezposrednio po hooku no to możesz to zrobić z każdym... Ale jako ciekawostkę powiem, że odpowiednio użytym Tumble'em - nawet, gdy zostaniesz trafiony - możesz się z niego wydostać.

6. Czasem trzeba użyć Condemna do dobicia, bo zdarzają się sytuację, w których nie masz czasu na AA z powodu animacji, a combo AA, Tumble + AA i E jest szybsze niż AA + Tumble + AA i kolejny AA. Jak jesteś na bocie, enemy ADC ma jeszcze dasha/blinka, jest na low i nic nie stoi na przeszkodzie by go użył, zdecydowanie użyłbym tego pierwszego. Drugiego mógłbym po prostu nie zdążyć. 

7. Jak cię goni wróg, to nie zawsze trzeba go wbijać w ścianę. Wszystko zależy od sytuacji - jeśli wiesz, że w ewentualnym pojedynku nie masz szans, po co się trudzić w zadawanie AA i baitowanie pod ścianę, jeżeli możesz go po prostu od siebie odrzucić. Ba!, nawet jak go zbaitujesz pod tę ścianę to często musisz skrócić dystans (chyba, że grasz na raki, które nie znają umiejętności Vayne), w dodatku nie wejdzie cały zasięg odrzucenia (zamiast 470 jednostek wejdzie powiedzmy 300). 

8. Od kiedy Yasuo ma większy dueling potential od Vayne?

9. Do kontr na bocie dodałbym MF, Urgota i Dravena. W gruncie rzeczy nie wymieniłeś w nich supportów, a jak sam pewnie wiesz, to głównie one carrują bota - weź to pod uwagę, bo wątpię, że Vayne nie ma kontry w postaci jakiegoś supporta (przykładowo Thresh jest przeciw niej spoko). 

10. Do synergii dodałbym Tahma (bo on ma synergię chyba z każdym), Sorakę (bo leczy, a Vayne nie jest lane-dominatorem) i Brauma (pasyw świetnie działa z W Vayne + bardzo dobry peel). Poza linią super jest Nunu, Zilean, Kayle i Yorick. 

11. Do kontr poza botem dodałbym niemal każdego asasyna (w końcu od czegoś są), mocnego inicjatora (Malphite przykładowo) i głupotę użytkownika postaci. Yasuo to żadna kontra, jego W to gorszy wall Anivii, a jego można wykite'ować. 


  • 4

open mid ff cya
  • Członkowie społeczności
  • 1 048 postów
  • Złoto V
  • Last active: 02 wrz 2017 17:16
  • Joined: 26 maj 2015

GA - useless

Rushowanie botrka to ograny schemat, owszem jak zrobisz botrka na pierwszy item a cannona to w tym etapie gry więcej da ci botrk, patrz dalej

Pierwszy firecannon, kolejny item to infinity

pierwszy botrk, kolejny item to cannon/pd

dalej twierdzisz, że botrk jest lepszy? na 1 itemie będziesz miał 20 ad więcej a na 2 60 mniej i dalej zostaniesz bez dmg gdzie ta druga vayne będzie zostawiała za sobą marwych hehe ziomków, ale to w sumie kwestia gustu mimo wszystko liczby.

 

Lucian to łatwy matchup, jeżeli twierdzisz, że on obija cię z dalszego zasięgu niz ty jego to co ja mogę powiedzieć dużo, ma mniejszy range a z tego wychodzi to, że dajesz się trafiać z każdego piercingu przez creepy, generalnie masz instant dodga tumblem a piercing można ominąć idąc w bok, nie ma opcji, żeby lucian cię obijał z większego zasięgu. Co do tradów może i ma mocniejsze ale wydaje mi się, że przed 6 lvl i to zależy od supportów, potem raczej łatwo go uspokoić, chyba, że dalej dostajesz z każdego piercingu.

 

Masterka na 2.5% więcej dmg przy cc lepsza w 90% przypadków.

 

  • Nigdy nie dueluj się z silniejszym wrogiem, który ma większy dueling potential (Yasuo, Irelia, Jax). Z Zedem można jeszcze wygrać, o ile uda Ci się wejść pod ścianę, zanim użyje ulta. Wtedy już z górki, bo gdy już do nas doskoczy ze swojej R'ki, będzie pod ścianą i możemy go do niej przygwoździć, a następnie zrobić z niej jego grób. Ten trik może nie zadziałać, jeżeli enemy Zed jest na tyle nafeedowany, że jego Q w połączeniu z E zabierze nam już 800 hp, a ult z thunderlordem zrobią resztę. 

_________________________________________________________________________________________________________

nie skomentuje

 

 

1% critchance nie wiem po co w tych runkach

 

 

GA jest naszym jedynym defensywnym itemem ~~~~~~~~~~~ bez kitu idę po tą herbate (instant cance..)


  • 0

vayne piekna postac darmowe punkty


Angkor
  • Członkowie społeczności
  • 673 postów
  • Srebro I
  • Last active: 14 lip 2018 16:33
  • Joined: 17 kwi 2015

1. lmao mi działają.

2. Nad pierwszym itemem do rushu już się rozwodziłem. Jedni budują tak, inni tak. Zależy to też od tego, na kogo gramy i czy będziemy w plecy. 

3. Nie wyrzucałbym GA do śmieci, a o tych dwóch pozostałych itemach zdążyłem już wspomnieć, bo pan od kota mi już zwrócił uwagę ^^

4. Obijanie z Q na zasadzie podejdę i wykonam Q aa tak bez niczego - mija się. Qaa po lasthicie jest bardziej zaskakujące(?) i rzadko wróg potrafi na nie odpowiedzieć. Jeśli jednak przeciwnik umie się uczyć na błędach, to tak masz rację, w pewnym momencie wyczuje kiedy chcemy go obić.

5. Mój błąd.

6. Używanie Condemna do dobicia jest naprawdę, ale to naprawdę ostatecznością. O ile nie wbijemy wroga w ścianę, to ten skill aż do wymaksowania zadaje bardzo małe obrażenia. Jest to bardzo ryzykowne, o ile Condemn nie aktywuje się razem z 3 cim stackiem W i thunderlordem. 

7. " Przeciwnik nas goni, a my nie jesteśmy w stanie z nim walczyć? Odepchnijmy go na dystans 470 jednostek." Rozumiem jednak, że miejscami zbyt często wspominam o tym baitowaniu pod ścianę i duelowaniu się ze wszystkim co chodzi, dlatego czasami przeczę sam sobie i nie ma to miejscami sensu. 

8. Wszystko zależy od sytuacji. Jeśli może do nas dojść po minionach, w tym czasie nastackować sobie Q i ostatecznie doskoczyć do nas, wyrzucić w powietrze i zultować, a następnie zablokować condemn i większość AA za pomocą windwalla, to tak, Vayne przegrywa taki pojedynek. Nawet jeśli nie ma minionów, a ty na Vayne chcesz się z nim bić, to o ile nie uda ci się zmusić go do użycia windwalla i dalszej pogoni za tobą, to nadal może Cię zrobić.

9. Kontry to moja subiektywna opinia, a każdy ogarnięty support jest koszmarem dla Vayne. Odnośnie MF, to miałem chęć ją opisać, ale częściej gram na Luciana i różne inne postacie, a na MF raczej rzadko. Oprócz faktu, że może nas obijać z Q, jej Make it rain prawie natychmiastowo aktywuje thunderlorda i ogólnie w fazie linii mamy na nią przesrane, to nie miałbym jak skutecznie opisać, co na nią robić, żeby dać sobie z nią radę, gdyż jak już wspomniałem gram na nią bardzo rzadko, co mnie szczerze dziwi. 

Urgota i Dravena rzadko widzę. Jak spotykam tego drugiego, to z reguły jest słaby. Dravena można w miarę łatwo ograć, jeśli on sam nie jest obeznany z postacią. 

10. Subiektywna opinia. Nie chciałem wrzucać na sucho nazw postaci bez opisania jak dokładnie łączą się z Vayne. Prawda jest taka, że każdy support jest dobry w połączeniu z Vayne, jednakże każdy musi umieć grać. 

11. Nienawiść do Yasuo zmusiła mnie do wpisania go na listę kontr. Krew mnie zalewa, widząc w enemy teamie Yasuo + postać z knockupem. W tym wypadku także nie chciałem rzucać na sucho postaciami bez opisania, w jaki sposób kontrują mechanikę Vayne i jak ewentualnie można by sobie z nimi poradzić, gdyż jest to moim zdaniem pointles. To oczywiste, że nafeedowany Talon zrobi każdego ADC w sekundę, a taka Vi śni się każdemu marksmanowi po nocach. 

 

@Snatchie

Omijanie każdego jego Q swoim Q plox.

Omiń mi więc wbijającego się w ciebie Luciana z dashem i dwoma AA potem jeszcze Q + thunderlord. On to robi w sekundę, a ty nawet nie zdążysz zareagować ze swoim Q. Równie dobrze może doskoczyć, zrobić dwa AA i poprawić trzecim, albo wpakować W.


  • 0

tumblr_nbgrm57qXJ1qgvse2o1_400.gif

- Axew, mogę Ci zadać pytanie?

- Wal śmiało, tylko niech będzie piękne jak ja

 ( ͡° ͜ʖ ͡°)

 

 


open mid ff cya
  • Członkowie społeczności
  • 1 048 postów
  • Złoto V
  • Last active: 02 wrz 2017 17:16
  • Joined: 26 maj 2015

Animacja jest wystarczająco długa, żeby to zrobić. Nie mówie, że 100% ale żeby dawać się trafiać się z q na tyle dużo, żeby to był aż taki unwinable matchup to coś jest nie tak.


  • 0

vayne piekna postac darmowe punkty


Felix
  • Członkowie społeczności
  • 318 postów
  • Srebro V
  • Last active: 10 sie 2017 15:11
  • Joined: 15 kwi 2015

Przeczytałem prawie cały poradnik tylko po to żeby zobaczyć czy w tych innych kontrach jest Talon i okazuje się że postać która ubija Vayne nawet na jej niewidce+ nie może być zatrzymana przez qss czy inny s*** no chyba że Vayne ma klepsydre nie została ujęta w kontrach. Życzę powodzenia w przeżyciu chociaż 2 sek w TFie bez Tahm gdy w enemy jest Talon :D.

 

czekam na poradnik do talona pod tanka  chansub-global-emoticon-ddc6e3a8732cb50f


  • 0

Angkor
  • Członkowie społeczności
  • 673 postów
  • Srebro I
  • Last active: 14 lip 2018 16:33
  • Joined: 17 kwi 2015

Ale nie jest to izi matchup. Dash AA Q thunderlord zadaje BARDZO duże obrażenia. Przy okazji, to co robi ult Luciana to rozbój w biały dzień. Wystarczy trochę dłuższy CC, by ten wpakował większość dmg z tej umiejętności, a już nie mamy większości hp. Każdy błąd przy Lucianie może się skończyć kilem dla niego, więc jak z nim wygrać? Nie wybaczać mu błędów i zabijać kiedy można, zanim dostanie jakiś konkretny feed. Wymagany jest do tego w miarę ogarnięty support, jak w większości matchupów. 


  • 0

tumblr_nbgrm57qXJ1qgvse2o1_400.gif

- Axew, mogę Ci zadać pytanie?

- Wal śmiało, tylko niech będzie piękne jak ja

 ( ͡° ͜ʖ ͡°)

 

 


Starfire
  • Członkowie społeczności
  • 216 postów
  • Seria do srebra
  • Last active: 10 gru 2017 11:50
  • Joined: 15 lip 2015

 

8. Od kiedy Yasuo ma większy dueling potential od Vayne?

 

Odkąd uzbiera na dwa itemy

 

Animacja jest wystarczająco długa, żeby to zrobić. Nie mówie, że 100% ale żeby dawać się trafiać się z q na tyle dużo, żeby to był aż taki unwinable matchup to coś jest nie tak.

Jeśli dla ciebie 0.35s to kupa czasu to musisz być tym słynnym nieślubnym synem fakera i bjergsena. Lucian oprócz tego co Angkor napisał ma też znacznie lepsze bazówki (nawet po nerfie) że nie wspomne o tym że w late game możne wysolować vayne na samego ulta xD

 

 

Poradnik ok tylko dodaj więcej o słabym early Vayne bo potem mam takie mutanty "gi im hosu"  kiedy ide na supporta, zaczynają od pingowania przeciwnego adc tak z trzy razy pod rząd, robią all in i giną na 2lvl po czym twierdzą że support ich trolluje i idą na topa.

 

EDIT.

 

A co z pd? z tego co pamiętam ten item miał być wprost stworzony dla vayne


  • 0

YBTfBJc.gif


Slave Knight Gael
  • Członkowie społeczności
  • 935 postów
  • Złoto V
  • Last active: 16 lut 2018 00:28
  • Joined: 15 kwi 2015
 

1. lmao mi działają.

2. Nad pierwszym itemem do rushu już się rozwodziłem. Jedni budują tak, inni tak. Zależy to też od tego, na kogo gramy i czy będziemy w plecy. 

3. Nie wyrzucałbym GA do śmieci, a o tych dwóch pozostałych itemach zdążyłem już wspomnieć, bo pan od kota mi już zwrócił uwagę ^^

4. Obijanie z Q na zasadzie podejdę i wykonam Q aa tak bez niczego - mija się. Qaa po lasthicie jest bardziej zaskakujące(?) i rzadko wróg potrafi na nie odpowiedzieć. Jeśli jednak przeciwnik umie się uczyć na błędach, to tak masz rację, w pewnym momencie wyczuje kiedy chcemy go obić.

5. Mój błąd.

6. Używanie Condemna do dobicia jest naprawdę, ale to naprawdę ostatecznością. O ile nie wbijemy wroga w ścianę, to ten skill aż do wymaksowania zadaje bardzo małe obrażenia. Jest to bardzo ryzykowne, o ile Condemn nie aktywuje się razem z 3 cim stackiem W i thunderlordem. 

7. " Przeciwnik nas goni, a my nie jesteśmy w stanie z nim walczyć? Odepchnijmy go na dystans 470 jednostek." Rozumiem jednak, że miejscami zbyt często wspominam o tym baitowaniu pod ścianę i duelowaniu się ze wszystkim co chodzi, dlatego czasami przeczę sam sobie i nie ma to miejscami sensu. 

8. Wszystko zależy od sytuacji. Jeśli może do nas dojść po minionach, w tym czasie nastackować sobie Q i ostatecznie doskoczyć do nas, wyrzucić w powietrze i zultować, a następnie zablokować condemn i większość AA za pomocą windwalla, to tak, Vayne przegrywa taki pojedynek. Nawet jeśli nie ma minionów, a ty na Vayne chcesz się z nim bić, to o ile nie uda ci się zmusić go do użycia windwalla i dalszej pogoni za tobą, to nadal może Cię zrobić.

9. Kontry to moja subiektywna opinia, a każdy ogarnięty support jest koszmarem dla Vayne. Odnośnie MF, to miałem chęć ją opisać, ale częściej gram na Luciana i różne inne postacie, a na MF raczej rzadko. Oprócz faktu, że może nas obijać z Q, jej Make it rain prawie natychmiastowo aktywuje thunderlorda i ogólnie w fazie linii mamy na nią przesrane, to nie miałbym jak skutecznie opisać, co na nią robić, żeby dać sobie z nią radę, gdyż jak już wspomniałem gram na nią bardzo rzadko, co mnie szczerze dziwi. 

Urgota i Dravena rzadko widzę. Jak spotykam tego drugiego, to z reguły jest słaby. Dravena można w miarę łatwo ograć, jeśli on sam nie jest obeznany z postacią. 

10. Subiektywna opinia. Nie chciałem wrzucać na sucho nazw postaci bez opisania jak dokładnie łączą się z Vayne. Prawda jest taka, że każdy support jest dobry w połączeniu z Vayne, jednakże każdy musi umieć grać. 

11. Nienawiść do Yasuo zmusiła mnie do wpisania go na listę kontr. Krew mnie zalewa, widząc w enemy teamie Yasuo + postać z knockupem. W tym wypadku także nie chciałem rzucać na sucho postaciami bez opisania, w jaki sposób kontrują mechanikę Vayne i jak ewentualnie można by sobie z nimi poradzić, gdyż jest to moim zdaniem pointles. To oczywiste, że nafeedowany Talon zrobi każdego ADC w sekundę, a taka Vi śni się każdemu marksmanowi po nocach. 

 

1. To może ja mam coś zrąbanego, obadaj:

Spoiler

Tak czy inaczej - jeśli tobie działają, innym działają, a mi nie, to poradnik w porządku, widocznie u mnie jakiś problem.

2. No nie wiem, ja tam zawsze bym leciał w Cannona pierwszego. 

3. GA można sobie złożyć jak się gra na jakiegoś śmiecia z resetami typu Kata, ale w innym przypadku trzy wcześniej wymienione przeze mnie itemy będą po prostu lepsze (głównie Mercurial). 

6. Tak, jest stosunkowo rzadkie, ale w poradniku w miarę wyraźnie zaznaczyłeś, żeby NIGDY tego nie robić. W rzeczywistości ludziom zdarza się zabić właśnie w ten sposób, jednocześnie nie będąc w stanie tego osiągnąć w "tradycyjny" sposób (tj. AA, Q, AA). 

8. Pewnie że tak, ale żadna Vayne nie będzie się z nim tłukła gdy ma nastackowanego knocka. Yasuo ma po prostu - w tym przypadku trochę to dziwnie zabrzmi - niedobór mobilności - Vayne go zakite'uje, bo jeden krótki dash to za mało, żeby ją dorwać. Tylko po prostu musi mieć mechanicsy. Powiem tak - ja bym stawił w tym pojedynku na Vayne, wiadomo, różnie to bywa, różne są sytuacje, ale jak oboje mieliby stanąć na midzie, bez ścian i minionów, wybrałbym marksmana. Druga sprawa - mowa była o dueling potentialu, a nie "kto wygra 1v1". Moim zdaniem Vayne wykosi w 1v1 wykosi więcej champów, bo może ich po prostu pokite'ować, ma %true damage i selfpeel. Jakiś Darius, który Yasuo zabije bez problemu, wcale nie musi dać sobie rady z Vayne. Anivia podobnie - pretty easy zabije Jaśka (pls nie wspominajcie o W Jasia, bo jego negacja w przypadku duelu jest banalna, on tylko irytuje przy próbuje harassu na linii), Vayne może ją ograć (przerwanie ulta z Condemna, dodge Q Tumble'em).

9, 10. W poradniku nie liczy się subiektywna opinia tylko fakty. Dla mnie te punkty wymagałyby trochę dopracowania - po trzy kontry/synergie to może sobie Riot wymieniać. 

11. Przecież Yasuo w enemy teamie to z reguły stackowalny 1/8 minion, który - jeśli wygra grę - robi coś po paru itemach i kończy ze statami typu 7/16. Nafeedowany Talon zrobi nawet w 0,5s, przy okazji jeszcze ci APC i bruisera zabije samym ultem, ale wymóg jest jeden - musi być pod tanka.


  • 0

Angkor
  • Członkowie społeczności
  • 673 postów
  • Srebro I
  • Last active: 14 lip 2018 16:33
  • Joined: 17 kwi 2015

6. W najbliższym czasie zamieszczę tam uwagę o tym jednym, rzadkim wypadku <_> 

8. Są miniony - Yasuo ma łatwe dojście. Stoją na midzie bez ścian - Vayne wygrywa. Brałem pod uwagę sytuacje, gdy Vayne stoi sobie na bocie i farmi creepy, a nagle przybiega jaśko i rzuca się ze wszystkim. W takim wypadku, wykitowanie tornada i windwalla, oraz ogarnięcie tego w porę może sprawić problem. 

9.10. Fakty są takie, że jak je przedstawię, to 10 innych osób przedstawi 100 innych faktów o 100 innych postaciach. 

11. No widzisz, a ja z reguły mam tego pecha, że ten stackowalny minion połyka mojego mida, a potem jego kolega z jungli z aoe knockupem wyrzuca cały nasz tim, gdy ten szit robi z nas sushi za pomocą ulta, kilku dashy i Q. 

Głównie Jaśko w ogóle znalazł się w tym poradniku ze względu na swój shitwall. Krew zalewa, gdy już masz perfekcyjną pozycje a ten gówniak wszystko psuje tym jednym skillem :^)


  • 0

tumblr_nbgrm57qXJ1qgvse2o1_400.gif

- Axew, mogę Ci zadać pytanie?

- Wal śmiało, tylko niech będzie piękne jak ja

 ( ͡° ͜ʖ ͡°)

 

 




Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych